• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله اصول بهداشت روانی
    • دوره 18, ویژه نامه سومین کنفرانس بین‌المللی روان‌شناسی و علوم تربیتی
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله اصول بهداشت روانی
    • دوره 18, ویژه نامه سومین کنفرانس بین‌المللی روان‌شناسی و علوم تربیتی
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی درس‌افزار آموزش بهداشت محیط در بحران بر اساس اصول اولیه آموزش مریل و بررسی تاثیر آن در میزان یادگیری و یادداری پرسنل مرکز بهداشت اسلام‌آباد غرب

    (ندگان)پدیدآور
    مرادی, علیملکیان, فرامرز
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: هدف این پژوهش طراحی و تهیه درس‌افزار آموزش بهداشت محیط در بحران بر اساس اصول اولیه آموزش مریل و تأثیر آن بر میزان یاد‌گیری و یاد‌داری پرسنل مرکز بهداشت اسلام­آباد غرب می‌باشد.  روش­کار: جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه پرسنل خانه‌های بهداشت شهرستان اسلام‌آباد غرب در سال 1395 به تعداد 81 نفر بوده است. 70 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی در دو گروه آزمون و شاهد 35 نفره قرار گرفتند. ابزار پژوهش درس‌افزار و آزمون‌های یادگیری و یادداری محقق ساخته می‌باشد. پایایی آزمون‌ها با استفاده از ﺁﻟﻔﺎی ﮐﺭﻭﻧﺑﺎﺥ به ترتیب 83/0 و 81/0 و برای درس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزار با روش باز‌آزمایی 85/0 محاسبه شد. طرح پژوهش شامل پیش‌آزمون-پس‌آزمون یادگیری و آزمون یادداری برای گروه آزمون و شاهد بود. در تحلیل داده­ها از تحلیل کواریانس و نرم­افزار SPSS استفاده شد. یافته­ها: میزان یاد‌گیری و یاد‌داری حقایق، مفاهیم، روش‌کار و اصول در گروه آزمون نسبت به شاهد تفاوت معنا‌دار دارد (05/0>P). نتیجه­گیری: بنا بر نتایج درس‌افزار طراحی شده بر اساس اصول اولیه آموزش مریل با محتوای  بهداشت محیط در بحران، بر میزان یاد‌گیری و یاد‌داری پرسنل بهداشتی تأثیر مثبت دارد.
    کلید واژگان
    اصول آموزش مریل
    بهداشت محیط
    درس‌افزار
    یاد‌داری
    یادگیری

    تاریخ نشر
    2016-10-22
    1395-08-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    Mashhad University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    گروه تکنولوژی آموزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
    گروه علوم تربیتی، واحدکرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمانشاه، ایران

    شاپا
    1028-6918
    1684-4300
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2016.10266
    http://jfmh.mums.ac.ir/article_10266.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/267004

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب