نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجواهرفروش‌زاده, ماهرخfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی کوهبنانی, سکینهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:42:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:42:30Z
dc.date.available1399-07-09T04:42:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:42:30Z
dc.date.issued2016-10-22en_US
dc.date.issued1395-08-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-08en_US
dc.date.submitted1395-08-18fa_IR
dc.identifier.citationجواهرفروش‌زاده, ماهرخ, سلطانی کوهبنانی, سکینه. (1395). اثربخشی آموزش مهارت‌های ذهن‌آگاهی بر ساختار انگیزشی دانش‌آموزان دختر. مجله اصول بهداشت روانی, 18, 436-440. doi: 10.22038/jfmh.2016.7834fa_IR
dc.identifier.issn1028-6918
dc.identifier.issn1684-4300
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2016.7834
dc.identifier.urihttp://jfmh.mums.ac.ir/article_7834.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266974
dc.description.abstract<strong>مقدمه</strong><strong>:</strong> پژوهش حاضر به اثربخشی ذهن آگاهی بر ساختار انگیزشی در دانش‌آموزان متوسطه دختر در شهر مشهد پرداخته است.<br /><strong>روش‌کار:</strong> در این تحقیق بالینی، جامعه‌ی آماری شامل تمامی دانش‌آموزان متوسطه دختر شهر مشهد می‌باشد. 42 دانش‌آموز با روش نمونه‌گیری در دسترس با ملاک داشتن ضریب هوشی متوسط به بالا و برقرار بودن همزمان تمام فعالیت‌های آموزشی شرکت داشتند. اطلاعات درباره مولفه‌های ساختار انگیزشی و میزان ذهن‌آگاهی شرکت‌کنندگان در دو گروه 21 نفری به کمک پرسش‌نامه‌ی اهداف شخصی و پرسش‌نامه‌ی پنج عاملی ذهن‌آگاهی با عنوان مقیاس بهزیستی وارویک و ادینبورگ در دو مرحله کسب شد. جلسات ذهن آگاهی به صورت کارگاه مشاوره گروهی با رویکرد آموزشی برگزار شد. به منظور تحلیل نتایج، روشهای آمار توصیفی، آمار استنباطی، و تحلیل کوواریانس به کار برده شد و نتایج با استفاده از نرم‌افزار SPSS تحلیل گردید.  <br /><strong>یافته‌ها:</strong> بنا بر نتایج، آموزش مهارت‌های ذهن‌آگاهی باعث افزایش انگیزه دستیابی و تعهد نسبت به هدف وکاهش اجتناب و اعتقاد به شانس و مدت زمان ادراک شده نسبت به هدف می‌گردد.<br /><strong>نتیجه‌گیری:</strong> آموزش برنامه‌ی ذهن‌آگاهی بر ساختار انگیزشی دانش‌آموزان متوسطه دختر، تاثیر مثبتی داشته است.fa_IR
dc.format.extent261
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.publisherMashhad University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofمجله اصول بهداشت روانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Fundamentals of Mental Healthen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2016.7834
dc.subjectانگیزشfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزانfa_IR
dc.subjectذهن‌آگاهیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش مهارت‌های ذهن‌آگاهی بر ساختار انگیزشی دانش‌آموزان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی، گروه روان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات نیشابور، نیشابور، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای علوم تربیتی، استادیار دانشکده‌ی علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.spage436
dc.citation.epage440


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد