| dc.contributor.author | جواهرفروشزاده, ماهرخ | fa_IR |
| dc.contributor.author | سلطانی کوهبنانی, سکینه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:42:30Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:42:30Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:42:30Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:42:30Z | |
| dc.date.issued | 2016-10-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-11-08 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-08-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جواهرفروشزاده, ماهرخ, سلطانی کوهبنانی, سکینه. (1395). اثربخشی آموزش مهارتهای ذهنآگاهی بر ساختار انگیزشی دانشآموزان دختر. مجله اصول بهداشت روانی, 18, 436-440. doi: 10.22038/jfmh.2016.7834 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1028-6918 | |
| dc.identifier.issn | 1684-4300 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2016.7834 | |
| dc.identifier.uri | http://jfmh.mums.ac.ir/article_7834.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266974 | |
| dc.description.abstract | <strong>مقدمه</strong><strong>:</strong> پژوهش حاضر به اثربخشی ذهن آگاهی بر ساختار انگیزشی در دانشآموزان متوسطه دختر در شهر مشهد پرداخته است.<br /><strong>روشکار:</strong> در این تحقیق بالینی، جامعهی آماری شامل تمامی دانشآموزان متوسطه دختر شهر مشهد میباشد. 42 دانشآموز با روش نمونهگیری در دسترس با ملاک داشتن ضریب هوشی متوسط به بالا و برقرار بودن همزمان تمام فعالیتهای آموزشی شرکت داشتند. اطلاعات درباره مولفههای ساختار انگیزشی و میزان ذهنآگاهی شرکتکنندگان در دو گروه 21 نفری به کمک پرسشنامهی اهداف شخصی و پرسشنامهی پنج عاملی ذهنآگاهی با عنوان مقیاس بهزیستی وارویک و ادینبورگ در دو مرحله کسب شد. جلسات ذهن آگاهی به صورت کارگاه مشاوره گروهی با رویکرد آموزشی برگزار شد. به منظور تحلیل نتایج، روشهای آمار توصیفی، آمار استنباطی، و تحلیل کوواریانس به کار برده شد و نتایج با استفاده از نرمافزار SPSS تحلیل گردید. <br /><strong>یافتهها:</strong> بنا بر نتایج، آموزش مهارتهای ذهنآگاهی باعث افزایش انگیزه دستیابی و تعهد نسبت به هدف وکاهش اجتناب و اعتقاد به شانس و مدت زمان ادراک شده نسبت به هدف میگردد.<br /><strong>نتیجهگیری:</strong> آموزش برنامهی ذهنآگاهی بر ساختار انگیزشی دانشآموزان متوسطه دختر، تاثیر مثبتی داشته است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 261 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی مشهد | fa_IR |
| dc.publisher | Mashhad University of Medical Sciences | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله اصول بهداشت روانی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Fundamentals of Mental Health | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2016.7834 | |
| dc.subject | انگیزش | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان | fa_IR |
| dc.subject | ذهنآگاهی | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی آموزش مهارتهای ذهنآگاهی بر ساختار انگیزشی دانشآموزان دختر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات نیشابور، نیشابور، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکترای علوم تربیتی، استادیار دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 18 | |
| dc.citation.spage | 436 | |
| dc.citation.epage | 440 | |