• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله اصول بهداشت روانی
    • دوره 18, ویژه نامه سومین کنفرانس بین‌المللی روان‌شناسی و علوم تربیتی
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله اصول بهداشت روانی
    • دوره 18, ویژه نامه سومین کنفرانس بین‌المللی روان‌شناسی و علوم تربیتی
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش مهارت‌های ذهن‌آگاهی بر ساختار انگیزشی دانش‌آموزان دختر

    (ندگان)پدیدآور
    جواهرفروش‌زاده, ماهرخسلطانی کوهبنانی, سکینه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    261.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: پژوهش حاضر به اثربخشی ذهن آگاهی بر ساختار انگیزشی در دانش‌آموزان متوسطه دختر در شهر مشهد پرداخته است.روش‌کار: در این تحقیق بالینی، جامعه‌ی آماری شامل تمامی دانش‌آموزان متوسطه دختر شهر مشهد می‌باشد. 42 دانش‌آموز با روش نمونه‌گیری در دسترس با ملاک داشتن ضریب هوشی متوسط به بالا و برقرار بودن همزمان تمام فعالیت‌های آموزشی شرکت داشتند. اطلاعات درباره مولفه‌های ساختار انگیزشی و میزان ذهن‌آگاهی شرکت‌کنندگان در دو گروه 21 نفری به کمک پرسش‌نامه‌ی اهداف شخصی و پرسش‌نامه‌ی پنج عاملی ذهن‌آگاهی با عنوان مقیاس بهزیستی وارویک و ادینبورگ در دو مرحله کسب شد. جلسات ذهن آگاهی به صورت کارگاه مشاوره گروهی با رویکرد آموزشی برگزار شد. به منظور تحلیل نتایج، روشهای آمار توصیفی، آمار استنباطی، و تحلیل کوواریانس به کار برده شد و نتایج با استفاده از نرم‌افزار SPSS تحلیل گردید.  یافته‌ها: بنا بر نتایج، آموزش مهارت‌های ذهن‌آگاهی باعث افزایش انگیزه دستیابی و تعهد نسبت به هدف وکاهش اجتناب و اعتقاد به شانس و مدت زمان ادراک شده نسبت به هدف می‌گردد.نتیجه‌گیری: آموزش برنامه‌ی ذهن‌آگاهی بر ساختار انگیزشی دانش‌آموزان متوسطه دختر، تاثیر مثبتی داشته است.
    کلید واژگان
    انگیزش
    دانش‌آموزان
    ذهن‌آگاهی

    تاریخ نشر
    2016-10-22
    1395-08-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    Mashhad University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی، گروه روان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات نیشابور، نیشابور، ایران
    دکترای علوم تربیتی، استادیار دانشکده‌ی علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران

    شاپا
    1028-6918
    1684-4300
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2016.7834
    http://jfmh.mums.ac.ir/article_7834.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266974

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب