• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله اصول بهداشت روانی
    • دوره 21, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله اصول بهداشت روانی
    • دوره 21, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباط سنجی میزان دانش مادر از رابطه غیر کلامی خود با رابطه مادر-کودک

    (ندگان)پدیدآور
    صف آرا, مریمپور شهریاری, مه سیمارضایی دهشیبی, زینبخانبابایی, مینا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه­ ی میزان آگاهی مادر از رفتار غیرکلامی خود با روابط مادر - کودک طراحی و اجرا شد. روش کار: روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران دارای فرزند 3 تا 6سال بود؛ که فرزندان آنها در سال تحصیلی 94-95 در مراکز پیش دبستانی، منطقه پنج شهر شیراز حضور داشتند. نمونه آماری پژوهش حاضر شامل 154 نفر از مادران بودند؛ که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت گردآوری داده های مورد مطالعه از پرسشنامه دانش ارتباط غیرکلامی بنی اسدی و همکاران و مقیاس رابطه والد – کودک پیانتا استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده ها به روش آمار توصیفی و استنباطی، با استفاده از نرم افزار spss22 انجام شد.  یافته ها: بین آگاهی مادران از رفتار غیرکلامی و رابطه مثبت کلی مادر – کودک (r=0/04)، همبستگی وجود ندارد. همچنین آگاهی مادران از رفتار غیرکلامی، با خرده مقیاس های دلبستگی(r=0/09) ، وابستگی(r=0/02)  و تعارض  (r=0/07) همبستگی ندارند. نتیجه گیری: بر اساس نتایج، بین آگاهی مادران از رفتار غیرکلامی  با رابطه مادر – کودک رابطه وجود  ندارد.
    کلید واژگان
    ارتباط
    دانش
    رابطه مادر-کودک
    غیر کلامی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-04-21
    1398-02-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    Mashhad University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه روان شناسی، پژوهشکده زنان، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
    دانشیار گروه روان شناسی، دانشکده روانشناسی دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
    کارشناسی ارشد مشاوره و راهنمایی، دانشکده روان شناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
    کارشناسی ارشد روان شناسی، گروه روان شناسی، دانشگاه علوم و تحقیقات، قزوین، ایران

    شاپا
    1028-6918
    1684-4300
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2019.14248
    http://jfmh.mums.ac.ir/article_14248.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266820

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب