اثربخشی بازیدرمانی شناختی-رفتاری بر انعطافپذیری کودکان پرخاشگر
(ندگان)پدیدآور
بادامیان, رقیهابراهیمی مقدم, ندا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: بازیدرمانی شناختی-رفتاری، با تلفیق روشهای مختلف بازیدرمانی با مدل شناختی – رفتاری به دنبال افزایش رفتارهای مطلوب و کاهش رفتارهای آسیبرسان در کودکان است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بازیدرمانی شناختی – رفتاری بر انعطافپذیری کودکان پرخاشگر است. روشکار: تعداد 20 کودک پرخاشگر 9-6 ساله شهر تهران بر اساس پرسشنامه علایم مرضی کودکان (CSI-4) انتخاب و به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند. ابزار پژوهش، فرم رایانهای آزمون ویسکانسین بود که در مراحل پیشآزمون و پسآزمون، پس از دریافت 10 جلسه درمانی برای گروه آزمون در هر دو گروه اجرا شد. یافتهها: بازیدرمانی شناختی- رفتاری گروهی تاثیر معنیداری در کاهش پاسخهای نادرست و خطای درجاماندگی و افزایش پاسخهای درست دارد. نتیجهگیری: بازیدرمانی گروهی شناختی-رفتاری سبب افزایش انعطافپذیری در کودکان پرخاشگر میشود.
کلید واژگان
انعطافپذیری شناختیبازیدرمانی شناختی-رفتاری
پرخاشگری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-04-211396-02-01
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایراندانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
1028-69181684-4300



