• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله اصول بهداشت روانی
    • دوره 15, شماره 58
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله اصول بهداشت روانی
    • دوره 15, شماره 58
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه ی عملکرد دانش آموزان دختر 8-6 ساله ی با و بدون اختلال نافرمانی مقابله ای در تکالیف نظریه ی ذهن

    (ندگان)پدیدآور
    یزدی, سیده منوربنی جمالی, شکوه الساداتسالمی, صفورا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    216.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: هدف از پژوهش حاضر، مقایسه‌ی عملکرد دانش‌آموزان دختر 8-6 ساله‌ی با و بدون اختلال نافرمانی مقابله‌ای در تکالیف نظریه‌ی ذهن بود. روش‌کار: در مطالعه‌ی علی‌مقایسه‌ای حاضر،180 دانش‌آموز دختر 8-6 ساله (60 نفر با اختلال نافرمانی مقابله‌ای،120 نفر بدون این اختلال) که در سال تحصیلی89-1388 در دبستان‌های شمال و جنوب تهران مشغول به تحصیل بودند، از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای مرحله‌ای بررسی شدند. برای تعیین نظریه‌ی ذهن از آزمون نظریه‌ی ذهن پارکر و همکاران و برای تشخیص اختلال نافرمانی مقابله‌ای از دو پرسش‌نامه‌ی مقیاس درجه‌بندی اختلال رفتار ایذایی و سیاهه‌ی اختلال نافرمانی مقابله‌ای استفاده شد. داده‌ها با روش تحلیل واریانس و تی مستقل تحلیل شدند. یافته‌ها: بنا بر تحلیل داده‌ها، عملکرد دانش‌آموزان بدون اختلال نافرمانی مقابله‌ای به گونه‌ی معنی‌داری در تکالیف نظریه‌ی ذهن از عملکرد دانش‌آموزان دارای این اختلال، بالاتر بود (05/0>P). هم‌چنین تفاوت عملکرد دانش‌آموزان با و بدون اختلال نافرمانی مقابله‌ای در سطوح مختلف سنی، معنی‌دار است (001/0>P). نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش حاکی از این بود که دانش‌آموزان مبتلا به اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای در انجام تکالیف نظریه‌ی ذهن، نقص دارند
    کلید واژگان
    اختلال نافرمانی مقابله ای
    دانش آموزان
    نظریه ی ذهن

    شماره نشریه
    58
    تاریخ نشر
    2013-08-23
    1392-06-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    Mashhad University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران
    استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران
    کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه الزهرا، تهران

    شاپا
    1028-6918
    1684-4300
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2013.1444
    http://jfmh.mums.ac.ir/article_1444.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266670

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب