نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطاهری, ژالهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:41:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:41:20Z
dc.date.available1399-07-09T04:41:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:41:20Z
dc.date.issued2010-12-22en_US
dc.date.issued1389-10-01fa_IR
dc.date.submitted2010-06-16en_US
dc.date.submitted1389-03-26fa_IR
dc.identifier.citationطاهری, ژاله. (1389). عوامل موثر در الگوی مناسب باورهای انگیزشی دانش آموزان دبیرستانی در شهر تهران. مجله اصول بهداشت روانی, 12(48), 83-662. doi: 10.22038/jfmh.2010.1029fa_IR
dc.identifier.issn1028-6918
dc.identifier.issn1684-4300
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2010.1029
dc.identifier.urihttp://jfmh.mums.ac.ir/article_1029.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266600
dc.description.abstractباورهای انگیزشی دسته‌ای از معیارهای شخصی و اجتماعی هستند که افراد برای انجام یک عمل به آن‌ها مراجعه می‌کنند. این باورها دربرگیرنده‌ی چندین سازه‌ی متفاوت هستند که توسط الگوهای نظری متفاوت مانند نظریه‌های اسناد، خود کارآمدی، هدف و انگیزش درونی به وجود آمده‌اند. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر (خانوادگی، فردی، آموزشگاهی و محیطی) در الگوی مناسب باورهای انگیزشی<br clear="all" /> دانش‌آموزان تهرانی است.  روش‌کار: این پژوهش، پیمایشی و نمونه‌ی آماری آن را 499 دانش‌آموز دبیرستانی شامل 282 دختر (6/56 درصد) و 217 پسر (4/43 درصد) با دامنه‌ی سنی 18-15 سال تشکیل دادند که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی از میان دانش‌آموزان دبیرستان‌های منطقه‌ی یک آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 89-1388 انتخاب شدند. پرسش‌نامه‌ی راهبردهای خودانگیخته برای یادگیری (MSLQ)، پرسش‌نامه‌ی تجدید نظر شده‌ی سنجش نگرش نسبت به مدرسه (SAAS-R)، مقیاس کنترل درونی‌بیرونی راتر، پرسش‌نامه‌ی محقق‌ساخته جهت سنجش عوامل آموزشگاهی، پرسش‌نامه‌ی محقق‌ساخته جهت سنجش فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی و پرسش‌نامه‌ی وضعیت اجتماعی اقتصادی خانواده در اختیار آن‌ها قرار گرفت. جهت تحلیل داده‌ها از آزمون مقایسه‌ی میانگین‌های مستقل، همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان چندگانه استفاده شد.  یافته‌ها: بیشترین ارتباط معنی‌دار عوامل فوق با باورهای انگیزشی دانش‌آموزان به ترتیب عبارت بودند از عوامل محیطی (440/0=r)، عوامل فردی (426/0=r) و عوامل آموزشگاهی (248/0=r) (01/0><em>P</em>). هم‌چنین عوامل خانوادگی ارتباط معنی‌داری با باورهای انگیزشی دانش‌آموزان نداشت (002/0-=r، 05/0<<em>P</em>).  نتیجه‌ گیری: بین باورهای انگیزشی دانش‌آموزان با عوامل محیطی، عوامل فردی و عوامل آموزشگاهی رابطه‌ی مستقیم و مثبتی وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent386
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.publisherMashhad University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofمجله اصول بهداشت روانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Fundamentals of Mental Healthen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2010.1029
dc.subjectانگیزشfa_IR
dc.subjectدانش آموزfa_IR
dc.subjectکنترل درونی بیرونیfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.titleعوامل موثر در الگوی مناسب باورهای انگیزشی دانش آموزان دبیرستانی در شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای روان شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue48
dc.citation.spage83
dc.citation.epage662


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد