دوره 19, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی گروهدرمانی شناختی-رفتاری بر افسردگی، اضطراب و عزت نفس بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی نوع یک
(دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2017-02-19)مقدمه: اختلال دوقطبی یک بیماری روانپزشکی مزمن و ناتوانکننده است که میزان شیوع نوع یک آن، 4/1 تا 6/1 درصد است. هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی گروهدرمانی شناختی-رفتاری بر افسردگی، اضطراب و عزت نفس بیماران ...
-
اثربخشی واقعیتدرمانی گروهی بر اضطراب اجتماعی، سوگیری تعبیر و روابط بین فردی نوجوانان
(دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2017-02-19)مقدمه: پژوهش حاضر جهت بررسی تاثیر واقعیتدرمانی به شیوهی گروهی بر علایم اضطراب اجتماعی، سوگیری تعبیر و روابط بین فردی دانشآموزان دختر پایهی نهم تحصیلی انجام شد.روشکار: جامعهی ...
-
بررسی رابطهی فرامن و فراشناخت در بین دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه فردوسی مشهد
(دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2017-02-19)مقدمه: فرامن و فراشناخت دو متغیر مهم در حوزهی آسیبشناسی روانی هستند که مورد توجه محققان حوزهی روانشناسی تحلیلی و روانشناسی شناختی هستند. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطهی بین فرامن و فراشناخت است که ...
-
مقایسهی رابطه میان طرحوارههای ناسازگار اولیه، ساز و کارهای دفاعی و تیپ شخصیتی D درافراد دارای دلبستگی ایمن و ناایمن
(دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2017-02-19)مقدمه: سبکهای دلبستگی، تعیینکنندهی قواعد عاطفی، شناختی و راهبردهایی هستند که واکنشهای هیجانی را در افراد و روابط بین شخصی هدایت میکنند. هدف از این پژوهش، مقایسهی رابطه میان طرحوارههای ناسازگار ...
-
تاثیر بازیهای رایانهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم ریاضی دانشآموزان دارای اختلالات طیف اوتیسم
(دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2017-02-19)مقدمه: با وجود توانمندیها و قابلیتهای فنآوری و اثرات مثبت آن در کمیت و کیفیت یاددهی و یادگیری، متاسفانه حوزهی آموزش دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه، به دور از تحولات رخ داده قرار گرفته است و نیازمند ...



