• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهداشت و درمان
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهداشت و درمان
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل مؤثر بر بازاریابی ویروسی در توسعه گردشگری سلامت

    (ندگان)پدیدآور
    زحمت کش سردوراهی, مهدیهمحمدپور شیرازی, فاطمهآردیان, آرامسیادتان, محمداویسی, محمدامیر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    607.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: ‌از ‌آنجایی ‌که، ‌کشور ‌ایران ‌یکی ‌از ‌قطب­های ‌اصلی ‌گردشگری ‌سلامت ‌در ‌منطقه ‌باشد ‌که ‌از ‌رهگذر ‌آن ‌نه ‌تنها ‌از ‌خروج ‌ارز ‌جلوگیری ‌می­شود، ‌بلکه ‌درآمد ‌ارزی ‌قابل ‌توجهی ‌را ‌برای ‌کشور ‌به ‌همراه ‌خواهد ‌داشت. ‌در ‌ایران ‌اگر ‌چه ‌در ‌سال­های ‌اخیر ‌اقدامات ‌و ‌برنامه­ریزی­های ‌مدیریتی ‌و ‌بازاریابی ‌برای ‌جذب ‌گردشگر ‌خارجی ‌صورت ‌گرفته ‌است، ‌اما ‌متأسفانه ‌به ‌دلیل ‌عدم ‌انسجام ‌و ‌هماهنگی ‌بخش­های ‌دولتی ‌و ‌خصوصی ‌و ‌به ‌ویژه ‌نبود ‌ضوابط ‌مدون ‌در ‌حوزه ‌گردشگری ‌سلامت، ‌این ‌فرآیند ‌نتایج ‌اقتصادی ‌مطلوبی ‌نداشته ‌است. ‌به ‌همین ‌منظور، ‌هدف ‌از ‌انجام ‌این ‌پژوهش ‌بررسی ‌عوامل ‌مؤثر ‌بر ‌بازاریابی ‌ویروسی ‌در ‌توسعه ‌گردشگری ‌سلامت ‌و ‌اولویت­بندی ‌این ‌عوامل ‌می­باشد. ‌ روش ‌پژوهش: ‌این ‌پژوهش ‌از ‌لحاظ ‌هدف ‌کاربردی ‌و ‌از ‌حیث ‌جمع‌آوری ‌داده‌ها ‌توصیفی ‌است. ‌بدین ‌منظور ‌پس ‌از ‌بیان ‌موضوع ‌و ‌بررسی ‌پیشینه ‌پژوهش، ‌چهارچوب ‌مفهومی ‌مدل ‌مشخص ‌و ‌داده‌ها ‌با ‌استفاده ‌از ‌ابزارها ‌و ‌تکنیک‌های ‌نگاشت ‌شناختی ‌فازی ‌و ‌تحلیل ‌شبکه‌های ‌اجتماعی ‌تحلیل ‌شدند. ‌ یافته­ ها: ‌یافته­های ‌حاکی ‌از ‌آن ‌است ‌که ‌عوامل ‌ویژگی ‌خدمات ‌متمایز، ‌ایجاد ‌اعتماد ‌و ‌اعتبار ‌و ‌محتوای ‌پیام ‌نسبت ‌به ‌سایر ‌عوامل ‌از ‌مرکزیت ‌بیشتری ‌برخوردار ‌است ‌و ‌در ‌نتیجه ‌به ‌این ‌عوامل ‌باید ‌توجه ‌بیشتری ‌نمود. ‌ نتیجه­ گیری: ‌با ‌توجه ‌به ‌رشد ‌سریع ‌اینترنت ‌فرصت­های ‌بی­شماری ‌برای ‌فعالان ‌حوزه ‌سلامت ‌و ‌مصرف­کنندگان ‌قرار ‌گرفته ‌است ‌که ‌براساس ‌نتایج ‌پژوهش، ‌پیشنهاد ‌می­شود ‌که ‌به ‌عوامل ‌اصلی ‌مؤثر ‌بر ‌بازاریابی ‌ویروسی ‌که ‌موجب ‌توسعه ‌گردشگری ‌سلامت ‌می­شود ‌توجه ‌بیشتری ‌معطوف ‌شود ‌و ‌با ‌برنامه­ریزی­های ‌مناسب ‌قدم­هایی ‌در ‌این ‌جهت ‌برداشته ‌شود. ‌
    کلید واژگان
    ‌بازاریابی
    ‌بازاریابی ‌ویروسی
    ‌گردشگری
    ‌گردشگری ‌سلامت

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی، دانشگاه علم و هنر یزد، یزد، ایران
    دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی توسعه جهانگردی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران. ایران
    دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی، دانشگاه علم و هنر یزد، یزد، ایران
    دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی، دانشگاه علم و هنر یزد، یزد، ایران
    دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی، دانشگاه علم و هنر یزد، یزد، ایران

    شاپا
    2476-3012
    2476-3020
    URI
    http://jhm.srbiau.ac.ir/article_16180.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/261794

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب