عوامل مؤثر بر بازاریابی ویروسی در توسعه گردشگری سلامت
(ندگان)پدیدآور
زحمت کش سردوراهی, مهدیهمحمدپور شیرازی, فاطمهآردیان, آرامسیادتان, محمداویسی, محمدامیرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: از آنجایی که، کشور ایران یکی از قطبهای اصلی گردشگری سلامت در منطقه باشد که از رهگذر آن نه تنها از خروج ارز جلوگیری میشود، بلکه درآمد ارزی قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهد داشت. در ایران اگر چه در سالهای اخیر اقدامات و برنامهریزیهای مدیریتی و بازاریابی برای جذب گردشگر خارجی صورت گرفته است، اما متأسفانه به دلیل عدم انسجام و هماهنگی بخشهای دولتی و خصوصی و به ویژه نبود ضوابط مدون در حوزه گردشگری سلامت، این فرآیند نتایج اقتصادی مطلوبی نداشته است. به همین منظور، هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی ویروسی در توسعه گردشگری سلامت و اولویتبندی این عوامل میباشد. روش پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از حیث جمعآوری دادهها توصیفی است. بدین منظور پس از بیان موضوع و بررسی پیشینه پژوهش، چهارچوب مفهومی مدل مشخص و دادهها با استفاده از ابزارها و تکنیکهای نگاشت شناختی فازی و تحلیل شبکههای اجتماعی تحلیل شدند. یافته ها: یافتههای حاکی از آن است که عوامل ویژگی خدمات متمایز، ایجاد اعتماد و اعتبار و محتوای پیام نسبت به سایر عوامل از مرکزیت بیشتری برخوردار است و در نتیجه به این عوامل باید توجه بیشتری نمود. نتیجه گیری: با توجه به رشد سریع اینترنت فرصتهای بیشماری برای فعالان حوزه سلامت و مصرفکنندگان قرار گرفته است که براساس نتایج پژوهش، پیشنهاد میشود که به عوامل اصلی مؤثر بر بازاریابی ویروسی که موجب توسعه گردشگری سلامت میشود توجه بیشتری معطوف شود و با برنامهریزیهای مناسب قدمهایی در این جهت برداشته شود.
کلید واژگان
بازاریابیبازاریابی ویروسی
گردشگری
گردشگری سلامت
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی، دانشگاه علم و هنر یزد، یزد، ایراندانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی توسعه جهانگردی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران. ایران
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی، دانشگاه علم و هنر یزد، یزد، ایران
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی، دانشگاه علم و هنر یزد، یزد، ایران
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی، دانشگاه علم و هنر یزد، یزد، ایران
شاپا
2476-30122476-3020




