• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهداشت و درمان
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهداشت و درمان
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عوامل موثر بر احتمال انتخاب مطب دندانپزشکی از سوی مراجعین از منظر بازاریابی (مورد مطالعه: مطب‌های دندانپزشکی غرب استان مازندران)

    (ندگان)پدیدآور
    یگانه, هانیهخزائی پول, امیر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    835.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: با توجه به اینکه در ایران، نیاز بالقوه‌ای برای پرداختن به مباحث مرتبط با دندانپزشکی احساس می‌شود، در این پژوهش کوشیده شده تا با تبیین مولفه‌های موثر بر احتمال انتخاب مطب‌های دندانپزشکی از سوی بیماران، ریشه‌های کلیدی انتخاب مطب از سوی بیماران شناسایی شوند. روش پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف، از نوع کاربردی بوده و جامعه آماری آن کلیه مشتریان مطب­های دندانپزشکی غرب استان مازندران می‌باشد که تعداد نمونه آماری براساس جدول مورگان حداقل 384 نفر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه‌ای می‌باشد. در این پژوهش برای اندازه گیری عوامل موثر بر انتخاب مشتریان از پرسشنامه (کیم، 2011)،  (لو و همکاران، 2015) و (لی و همکاران، 2013) استفاده شده است. برای تعیین روایی از تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرم ‌افزار لیزرل استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون کولموگروف- اسمیرنف و آزمون معادلات ساختاری انجام شده است. یافته­ ها: یافته­های تحقیق حاکی از این است که هریک از عوامل امکانات و تجهیزات (ضریب مسیر 0/61)، خدمات (ضریب مسیر 0/57)، ویژگی‌های دندانپزشک (ضریب مسیر 0/49)، ظاهر حرفه‌ای دندانپزشک (ضریب مسیر 0/38) و ویژگی‌های فعالیت‌های دندانی (ضریب مسیر 0/44) بر احتمال انتخاب مطب دندانپزشکی از سوی مشتریان تاثیر دارد. نتیجه گیری: با توجه به ازدیاد مطب‌های دندانپزشکی می‌توان با بکارگیری نتایج این پژوهش و با اتخاذ راهکاریی در زمینه­ی عوامل شناسایی شده بخصوص مهمترین آن یعنی امکانات و تجهیزات مناسب، بر انتخاب مشتریان تاثیر مثبت و معنی داری گذاشت و بدین ترتیب موقعیت رقابتی خود را بهبود بخشید.
    کلید واژگان
    مطب
    انتخاب مطب
    دندانپزشکی
    مشتری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی مازیار، رویان، ایران
    استادیار، گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی مازیار، رویان، ایران

    شاپا
    2476-3012
    2476-3020
    URI
    http://jhm.srbiau.ac.ir/article_16178.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/261792

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب