دوره 5, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارتقای شاخص رضایتمندی بیماران در مرکز خدمات درمانی با بهرهگیری از رویکرد شش سیگما
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران, 2014-08-23)مقدمه: شش سیگما به عنوان رویکردی سیستماتیک در دستیابی به بهبود کیفیت خدمات درمانی که موجبات رضایت بیمار را فراهم میآورد، مورد توجه است. در پژوهش حاضر، از شش سیگما به منظور کاهش فرآیند درمان پروتز در مرکز تخصصی دندانپزشکی ...
-
نگرش پرستاران در مورد عوامل انسانی و سازمانی تاثیرگذار بر حاکمیت بالینی در بیمارستان فامیلی شهر رشت
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران, 2014-08-23)مقدمه: حاکمیت بالینی رویکرد غالب در بهبود مستمر در کیفیت در سیستمهای بهداشتی دنیا است. این تحقیق با هدف مقایسه عوامل انسانی و سازمانی تاثیرگذار بر حاکمیت بالینی در بیمارستان فامیلی شهر رشت در سال 1393انجام شد.
-
بررسی نیازهای اطلاعاتی پرونده الکترونیک سلامت بیماران دیابتی از دیدگاه متخصصان غدد
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران, 2014-08-23)مقدمه: ایجاد پرونده الکترونیک سلامت بیماران دیابتی مبتنی بر نیازهای ذینفعان آن از جمله مراکز دیابت، بیمارستانها و کلینیکهای تخصصی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، لذا ضروری است تدابیر لازم اتخاذ گردد. در این پژوهش انواع ...
-
رابطه عدالت سازمانی و تعهد سازمانی در کارکنان مرکز بهداشت شهرستان یزد
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران, 2014-08-23)مقدمه: موضوع عدالت از دیر شمار جزء مهمترین مباحث و دغدغههای بشر بوده است، اما عدالتی که توسط کارکنان درک شود بسیار مهم بوده لذا در این مطالعه هدف بررسی رابطهی عدالت سازمانی و تعهد سازمانی در کارکنان مراکز بهداشتی ...
-
تاثیر برنامه غربالگری بیماری فاویسم بر بار مراجعه بیماران به بیمارستانهای شهرستانهای آمل و نور
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران, 2014-08-23)مقدمه: فاویسم (کمبود آنزیم گلوکز 6 فسفات دهیدروژناز) شایعترین نقص آنزیمی در انسان است. این بیماری در همه جوامع دیده میشود. اگر چه در کشور ما به ویژه در شمال شیوع بالایی دارد، ولی به دلیل عدم وجود نظام ثبت بیماریها در ...
-
بررسی وضعیت نگهداری مدارک پزشکی در بیمارستانهای ایران: یک بررسی ملی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران, 2014-08-23)مقدمه: در سازمانهای مراقبت بهداشتی و درمانی، منبع اصلی اطلاعات مراقبت بهداشتی و درمانی، مدارک پزشکی بیماران است. این مدارک زمانی میتوانند برای ادامه درمان بیمار، تحقیقات، جنبههای قانونی و غیره استفاده شوند که به درستی ...



