توسعه مدل فنی و اقتصادی مقایسه سیستم اتوبوسهای تندرو (BRT) و سیستم قطار سبک شهری (LRT)
(ندگان)پدیدآور
سید حسینی, سید محمدزمانیان, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه مبحث جابجایی مسافرین و حمل و نقل همگانی در شهرهای متوسط و بزرگ اهمیت دوچندانی پیدا کرده است، زیرا از یک طرف روز به روز به جمعیت و مهاجر پذیری آنها افزوده شده و ازجانبی دیگر رشد اقتصادی روز افزون، موجب افزایش سفرهای درون شهری و درنتیجه ترافیک گشتهاست. در این میان تصمیم گیران شهری به فکر راه حل هایی همچون راه اندازی سیستم های حمل و نقلعمومی انبوه می افتند؛ آن هم سیستم هایی که در کمترین زمان به بهره برداری رسیده و بهره وریو دیگری اتوبوس (LRT) مناسبی داشته است. دو نمونه از این سیستم ها قطار سبک شهریمی باشد. انتخاب بین این دو سیستم همواره بدلیل نزدیکی ویژگیهای کلی مورد بحث (BRT) تندروبوده است. در این تحقیق بر آن شدیم که با استفاده از نمونه های آزمایش شده در سراسر دنیا و یا درنظر گرفتن یک جامعه آماری که بیانگر انواع رفتارهای این دو سیستم باشد، با بکار گرفتن مدل هایریاضی گزینه بهتر را معرفی نموده و نتیجه نهایی را بعنوان یک آنالیز گزینش ارائه دهیم.
کلید واژگان
LRT – BRT -مدلسازیشماره نشریه
111387تاریخ نشر
2008-06-211387-04-01
سازمان پدید آورنده
نداردندارد




