دوره 6, شماره 0
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
توسعه صنعتی مناطق و عوامل مؤثر در مکانیابی فعالیت های صنعتی بزرگ
(پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران, 2000-02-20)این مطالعه برای شناسایی عواملی که در مکانیابی فعالیت های بزرگ صنعتی در مناطق مختلف از نظر توسعه صنعتی در ایران، بررسی اینکه آیا تفاوتی بین عوامل مؤثر مکانیابی فعالیت های بزرگ صنعتی واقع در مناطق مختلف از نظر توسعه صنعتی ...
-
حسینیه ها و تکایا بیانی از هویت شهرهای ایرانی
(پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران, 2000-02-20)یکی از مصادیق تفکر توحیدی شیعیان در فرهنگ عاشورا و ارزش های نهفته در آن متجلی شده است. حسینیه ها و تکایای ایرانی گویاترین تجلی کالبدی ماهیت و پیام چنین فرهنگی در ساختار فضای شهری می باشد. بر اساس این فرضیه در مقاله حاضر ...
-
تأثیر نماهای شیشه ای دوجداره بر شرایط حرارتی داخل ساختمان
(پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران, 2000-02-20)نماهای تماماً شیشه از دوران معماران مدرن در بناها بکار گرفته شدند. در صورتی که در این قبیل نماها سایه بان مناسب پیش بینی نشده باشد، در اثر تابش آفتاب به درون طی اوقات گرم و معتدل سال، دمای داخل از د آسایش خارج می شود و ...
-
مسجد چهار ایوانی
(پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران, 2000-02-20)در ایران قبل از عهد سلجوقیان مساجد مختلفی ساخته می شوند که اغلب به تقلید از مساجد عباسی بصورت شبستانی می باشند. ولی از قرن پنجم هجری و در قلب کویر مرکزی ایران نقشه ای بوجود می آید که ریشه در معماری قبل از اسلام ایران دارد. ...
-
مقدمه ای بر مفهوم توسعه شهری پایدار و نقش برنامه ریزی شهری
(پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران, 2000-02-20)یکی از ارکان اساسی توسعه پایدار ، اسکان پایدار است و توسعه شهری پایدار را در همین چارچوب می توان مطرح نمود. به نظر می رسد مفهوم توسعه شهری پایدار( به طور خاص) و پی بردن به نقش برنامه ریزی شهری در ارتباط با آن ، مستلزم توجه ...
-
اندوه داوینچی درلبخند ژوکوند
(پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران, 2000-02-20)تابلو مونالیزا با عنوان لبخند ژوکوند ،پر آوازه ترین نقاشی در جهان است که با حالتی اسرارآمیز ، فکرنقاشان و طراحان گرافیک را مسحور خود نموده است و هرچند گاه با طرح یکی از نمادها و کشف رمزی از نشانه های نهفته در آن، موجی نو ...
-
نور ، سرعت، رنگ (نگاهی به امپرسیونیسم)
(پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران, 2000-02-20)مکتب نقاشی امپرسیونیسم در نیمه دوم سده نوزدهم در میان نقاشان فرانسوی زاده شد. این هنرمندان به طور عمده با شیوه رسمی رایج نقاشی روزگار خود که بر پایه هنر کلاسیک و واقع ما استوار بود،مخالف بودند. از نظر آنها نقاشان قدیمی در ...
-
مفهوم قلمرو در فضاهای شهری و نقش طراحی شهری خودی در تحقق آن
(پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران, 2000-02-20)



