نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفرزاده, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorرضوانی, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorداوری, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:55Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:55Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-24en_US
dc.date.submitted1398-05-02fa_IR
dc.identifier.citationجعفرزاده, مهدی, رضوانی, مهران, داوری, علی. (1398). ارائه الگوی بکارگیری استراتژی رقابت همکارانه در بین المللی سازی خوشه های صادرات محور با استفاده از مدل‌‌سازی ساختاری تفسیری. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی, 2(4), 51-72.fa_IR
dc.identifier.issn2588-5057
dc.identifier.urihttps://jiba.tabrizu.ac.ir/article_9801.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258603
dc.description.abstractبیشتر اعضای خوشه های صادراتی کشور را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می دهند. بررسی پژوهش ها نشان می دهد تاکنون چارچوب منسجمی در خصوص توسعه بین المللی‌ خوشه های صادراتی کشور ارائه نشده است، از این رو پژوهش حاضر با توجه به عدم موفقیت فراگیر خوشه های صادراتی کشور در بازارهای بین المللی با تاکید بر رویکرد اکتشافی و بهره گیری از نظرات خبرگان این حوزه و استفاده از روش مدل سازی ساختاری تفسیری، الگویی برای بکارگیری استراتژی رقابت‌همکارانه در بین المللی سازی خوشه های صادراتی کشور ارائه نموده است. پژوهش حاضر در حوزه بکارگیری استراتژی رقابت‌همکارانه هم از نظر توسعه چارچوب و هم به لحاظ روش شناسی دارای نوآوری است. این پژوهش در سال 1397 انجام گردیده و با معرفی پانزده عامل موثر، الگوی پیشنهادی را در سه سطح مختلف توسعه داده است. مطابق با این الگو با اولویت‌ترین عوامل تاثیرگذار در توسعه بین المللی خوشه های صادراتی کشور دو عامل شناخت عمومی خوشه‌ها از محیط بازارهای صادراتی و انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه های تجاری بین المللی توسط آنها می باشد که در سطح سوم الگوی پیشنهادی قرار دارند، در‌حالی‌که سه عامل سطح دوم یعنی مدیریت تعارضات اعضای خوشه‌، تحلیل روندهای موجود در بازارهای بین المللی و تحلیل جذابیت های بازارهای بین‌المللی توسط خوشه‌ در درجه اهمیت بعدی نسبت به دو عامل قبلی قرار دارند. ده عامل تعیین شده در سطح اول الگوی پیشنهادی از جمله تدوین استراتژی و برنامه های عملیاتی صادرات، توسعه فرهنگ همکاری و کارگروهی و ... از اولویت‌های بعدی در این زمینه محسوب می‌شوند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of International Business Administrationen_US
dc.subjectاستراتژی رقابت همکارانهfa_IR
dc.subjectبین المللی سازیfa_IR
dc.subjectکسب و کارهای کوچک و متوسطfa_IR
dc.subjectخوشه‌‌های صادراتیfa_IR
dc.subjectمدل سازی ساختاری تفسیریfa_IR
dc.subjectبین المللی شدن کسب و کار ، کارکردها و اثربخشی بنگاهfa_IR
dc.titleارائه الگوی بکارگیری استراتژی رقابت همکارانه در بین المللی سازی خوشه های صادرات محور با استفاده از مدل‌‌سازی ساختاری تفسیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue4
dc.citation.spage51
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد