• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین مدلی بومی برای بهبود عملکرد صادراتی شرکت های ایرانی در بازار مصالح ساختمانی عراق

    (ندگان)پدیدآور
    محترم, رحیمحسنقلی پور, طهمورثنظری, محسنروستا, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    410.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بازار عراق پتانسیل بالایی برای فروش محصولات شرکت‌های ایرانی دارد و برای استفاده از فرصت‌های صادراتی این کشور باید اقدامات لازم انجام گیرد. خرابی‌های ناشی از جنگ در کشور عراق به بازسازی نیاز دارد که براین‌اساس فرصت‌های ارزشمندی برای صنعت مصالح ساختمانی ایران پدید آمده است. البته تاکنون برای بهبود عملکرد شرکت‌های ایرانی صادرکنندة این صنعت مدل مناسبی ارائه نشده است. پژوهش حاضر با هدف ارائة مدلی برای بهبود عملکرد صادراتی شرکت‌های ایرانی انجام گرفت. در این پژوهش، با استفاده از مدل حاصل از ادبیات پژوهش، 45 شاخص در هفت دسته بررسی شده است و بعد از انجام تحلیل تک‌عاملی، همبستگی، آنووا و تحلیل مسیر سرانجام مدلی برای بهبود عملکرد شرکت‌های ایرانی در بازار مصالح ساختمانی کشور عراق پیشنهاد شد. طبق مدل نهایی، میزان اثر عامل راهبرد 302/0، حمایت دولت 059/0، آمیزۀ بازاریابی 189/0، ویژگی شرکت 047/0، ویژگی بازار میزبان 023/0 و منابع سازمانی 079/0 شناسایی شد. مدل پیشنهادشده تا میزان 70 درصد توانایی پیش‌بینی عملکرد صادراتی را دارد.
    کلید واژگان
    عراق
    عملکرد صادراتی
    مدل بومی
    مصالح ساختمانی
    10. مدیریت صادرات، واردات و مبادلات و تفاهم نامه های بین المللی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-09-23
    1394-07-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    مربی مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2015.57008
    https://jibm.ut.ac.ir/article_57008.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258525

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب