تحلیل رابطۀ ناهمسانی های شناختی پس از خرید با درگیری های ذهنی مصرف کننده درمورد محصول (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه اصفهان)
(ندگان)پدیدآور
رنجبریان, بهراماصغری, قاسمنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به مطالعة رابطة بین ناهمسانی شناختی و درگیری ذهنی مصرفکننده درمورد محصول پرداخته است. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 1391- 1392 میشود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 354 نفر تعیین شد که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه انجام گرفت. برای سنجش درگیری ذهنی درمورد محصول از پرسشنامة مککواری (1992) و برای سنجش ناهمسانیهای شناختی از پرسشنامة سوونی و همکاران (2000) استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS 21 و AMOS 21 انجام گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها نشان میدهد درگیری ذهنی مصرفکننده بر ناهمسانیهای شناختی تأثیر معکوس و معنادار میگذارد؛ یعنی افرادی که قبل از خرید درگیری ذهنی بیشتری دارند، ناهمسانی شناختی کمتری را بعد از خرید تجربه میکنند.
کلید واژگان
درگیری ذهنیعناصر شناختی
ناهمسانی شناختی
نگرانی بعد از خرید
25. تحلیل رفتار و روانشناسی مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری خرید
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استاد گروه مدیریت دانشکدة علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدة علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




