مطالعۀ رابطۀ بین هوش کسبوکار، جذابیت و قابلیتهای درونی بانک با رقابتپذیری آنها (مورد مطالعه: بانکهای دولتی استان ایلام)
(ندگان)پدیدآور
تابان, محمدشرفی, وحیدمحمدی, اسفندیارویسه, سید مهدینوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این تحقیق مطالعة رابطة بین هوش کسبوکار، جذابیت و قابلیتهای درونی بانک با رقابتپذیری آنهاست. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی- مدل معادلات ساختاری بوده است. جامعة آماری تحقیق 1800 نفر است که شامل تمام مدیران و کارکنان شعب بانکهای دولتی استان ایلام میشود. با استفاده از جدول مورگان، 317 نفر برای نمونة مورد نظر انتخاب شدند و روش نمونهگیری در این تحقیق سهمیهای بود. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامة محققساخته بود که پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ تأیید شد. درنهایت، مجموعة دادهها بهکمک نرمافزار LISREL با مدلسازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهشها نشان دادند بین هوش کسبوکار، جذابیت بانک و قابلیتهای درونی بانکها با رقابتپذیری آنها رابطة مستقیم، مثبت و معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
جذابیترقابتپذیری
قابلیتهای درونی بانک
هوش کسبوکار
07. تحلیل و بکارگیری نظریه های مدیریت در حوزه کسب و کار ایران
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه ایلام، ایلام، ایراندانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بین المللی، دانشگاه سمنان، ایران
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




