• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطۀ نوآوری سازمانی و عملکرد با متغیر میانجی نوآوری بازاریابی (مطالعۀ موردی: کسب‎وکارهای کوچک و متوسط در صنعت نساجی کاشان)

    (ندگان)پدیدآور
    نیک رفتار, طیبهطالبی, کامبیزسعیدی آرانی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    248.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر به بررسی اهمیت سازوکارهای تأثیرگذار متغیر نوآوری سازمانی، بر عملکرد نوآوری و بازار می‎پردازد. هدف از اجرای پژوهش، ارائۀ مدلی از عملکرد بازاریابی سازمانی با در نظرگرفتن متغیر مستقل نوآوری سازمانی و متغیرهای میانجی عملکرد بازار و عملکرد نوآوری است؛ به‎گونه‎ای که بتوان سهم بیشتری از تغییرات عملکرد بازار سازمان را تبیین کرد. پرسشنامۀ پژوهش بر اساس مرور ادبیات و مصاحبه با خبرگان طراحی شده است. برای اثبات روایی آن، علاوه‎بر نظر خبرگان، از تحلیل عاملی تأییدی نیز بهره شده است. داده‎ها از کل جامعۀ آماری، شامل مدیران ارشد 130 کسب­وکار کوچک و متوسط در صنعت نساجی کاشان، جمع‎آوری شده است. از میان 130 پرسشنامه‎ای که در اختیار پاسخ‎دهندگان قرار گرفت، 100 پرسشنامۀ تکمیل دریافت شد. یافته­های پژوهش حاکی از آن است که نوآوری سازمانی بر نوآوری بازاریابی تأثیر مستقیم و معناداری می‎گذارد؛ اما نوآوری بازاریابی بر عملکرد نوآوری تأثیری ندارد. همچنین ضرایب مسیر نشان می­دهد همبستگی شایان توجهی بین نوآوری سازمانی و نوآوری بازاریابی وجود دارد.
    کلید واژگان
    صنعت نساجی
    عملکرد نواوری
    نواوری بازاریابی
    نواوری سازمانی
    37. واسپاری اموربازاریابی،بازاریابی کارآفرینانه،بازاریابی داخلی،بازاریابی اجتماعی،بازاریابی سبز،بازاریابی فرد به فرد وچریکی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-06-22
    1394-04-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت، دانشکدۀ کارآفرینی دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشیار مدیریت، دانشکدۀ کارآفرینی دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی، دانشکدۀ کارآفرینی دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2015.55556
    https://jibm.ut.ac.ir/article_55556.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258513

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • اثر بازاریابی داخلی بر عملکرد کارکنان: اثر میانجی نوآوری سازمانی در اداره‎های تابع شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری 

      ایمانی, صاحب؛ گسکری, ریحانه؛ قیتانی, البرز (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-06-22)
      پژوهش حاضر به بررسی نقش و سازوکارهای متغیر بازاریابی داخلی بر عملکرد کارکنان از طریق متغیر میانجی نوآوری سازمانی می­پردازد. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ کارشناسان و سرپرستانِ 43 ادارۀ تابع شرکت بهره­برداری نفت و گاز آغاجاری، ...

    • نوآوری در صنایع تبدیلی غذایی و کشاورزی کوچک و متوسط استان مازندران در شرایط همه‌گیری کووید-19 

      رحمانی فیروزی, رقیه؛ آقاجانی افروزی, علی اکبر؛ احمدی فیروزجائی, علی (دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری, 2024-02-01)
      چکیده مبسوط مقدمه و هدف: بحران­ همه‌گیری ویروس کووید-19، حیات و بقای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را مورد تهدید جدی قرار داده است. به­ طوری که آنها برای بقا و حیات خود در این دوران از رویکردهای گوناگونی از جمله رویکرد نوآوری ...

    • تأثیر نوآوری بر قصد خرید الکترونیکی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری 

      نادری بنی, محمود؛ ادیب زاده, مرضیه؛ دهقانی قهنویه, عادله (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-12-22)
      در سال‌های اخیر، خرید الکترونیکی افزایش یافته است. افرادی که از این کانال ارتباطی برای بازاریابی و فروش کالاها استفاده می‌کنند، دریافته‌اند مصرف‌کنندگان فقط به تحویل به‌موقع کالاها توجه نمی‌کنند، بلکه آنها به‌دنبال محصولاتی ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب