• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر محیط های خدماتی بر هیجان مشتری وخروجی های خدمات

    (ندگان)پدیدآور
    پوراشرف, یاسان‌اله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    533.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر به بررسی تأثیر محیط­های خدماتی بر هیجان مشتری و خروجی­های خدمات می­پردازد. هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر محیط­های فیزیکی و اجتماعی خدماتی بر هیجان، رضایت و تمایلات رفتاری مشتریان و در نهایت خروجی خدمات است که در آن محیط فیزیکی، دو بعد عوامل طراحی و عوامل محیطی را دربردارد و محیط اجتماعی از دو بعد هیجان بروزیافتۀ کارکنان و جو خدماتی مشتری تشکیل شده است. جامعۀ آماری این پژوهش مشتریان بانک ملی ایران را پوشش می‎دهد که داده­ها به‎کمک توزیع پرسشنامه میان نمونۀ 385 نفری به­دست آمد. تعداد نمونه به‎کمک فرمول آماری کوکران برای جوامع بی‎نهایت و به روش نمونه­گیری خوشه­ای مرحله­ای به‎دست آمد. داده­ها با بهره‎مندی از مدل­سازی معادلات ساختاری و نرم­افزارهای لیزرل و اس.پی.اس.اس تجزیه‎وتحلیل شد. نتایج پژوهش، میان هیجان بروزیافتۀ کارکنان با هیجان مثبت مشتری و رضایت مشتری رابطۀ معناداری نشان داد؛ اما میان ضوابط مشتری با هیجان مثبت مشتری و رضایت مشتری رابطۀ معناداری گزارش نداد. در مقابل، معناداری رابطۀ عوامل محیطی و عوامل طراحی با هیجان مثبت مشتری و رضایت مشتری به تأیید رسید. همچنین میان هیجان مثبت مشتری با رضایت و تمایلات رفتاری مشتریان رابطۀ مستقیمی دیده شد و رابطۀ رضایت و تمایلات رفتاری مشتریان نیز به تأیید رسید.
    کلید واژگان
    هیجان مثبت مشتری
    هیجان بروزیافته کارکنان
    رضایت مشتری
    تمایلات رفتاری
    محیط خدمات
    25. تحلیل رفتار و روانشناسی مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری خرید

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-06-22
    1394-04-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2015.50734
    https://jibm.ut.ac.ir/article_50734.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258507

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب