نظریه داده بنیاد کلاسیک؛ شرح مراحل تولید نظریه مرکز ثقلی هویت برند توریسم سلامت ایران
(ندگان)پدیدآور
فرهنگی, علی اکبرکروبی, مهدیصادق وزیری, فرازنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در دهة گذشته، جامعة علمی ایران از روشهای تحقیق کیفی، از جمله روش نظریة دادهبنیاد در پژوهشهای علوم مدیریتی استقبال کرده و از آن بهعنوان یک روش کارآمد بهره برده است. تفاوتهای موجود بین دو بنیانگذار نظریة دادهبنیاد، به شکلگیری دو شیوة متفاوت از این روش منجر شده است: نظریة دادهبنیاد کلاسیک و نظریة دادهبنیاد استراوسی. علیرغم مزیتها و برتریهای عمدة روش نظریة دادهبنیاد کلاسیک، محققان ایرانی از این روش غفلت کردهاند. در این مقاله، به تشریح روش نظریة دادهبنیاد کلاسیک در قالب گزارش مراحل اجرای یک رسالة دکتری پرداخته شده است. برهمیناساس، مقالة پیش رو، مراحل مختلف روش نظریة دادهبنیاد کلاسیک و همچنین چگونگی تولید یک نظریة دادهبنیاد، با نام نظریة مرکز ثقل هویت برند توریسم سلامت ایران را بهتفصیل شرح میدهد.
کلید واژگان
توریسم سلامتروش نظریة داده بنیاد کلاسیک
گلیزر
هویت برند
31. مدیریت نام و نشان (برند) تجاری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استاد دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایراندانشیار دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
استادیار دانشکدة مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




