تاثیر انصاف قیمتی ادراکشده بر وفاداری، تمایل به پرداخت و رفتارهای شکایتی و تلافیجویانه مشتریان (مورد مطالعه: صنعت خدمات اینترنت پرسرعت)
(ندگان)پدیدآور
نظری, محسناشکانی, مهدیهزاوه حصار مسکن, بابکنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
انصاف قیمتی و تأثیر آن بر رفتار مصرفکننده از جمله مسائل مهم در قیمتگذاری سازمانهاست که ممکن است تأثیرهای مهمی بر ادراک مصرفکنندگان از سازمان داشته باشد. در این پژوهش، ضمن بررسی تأثیر ویژگیهای شناختی بر انصاف قیمتی ادراکشده، تأثیر انصاف قیمتی بر وفاداری، تمایل به پرداخت و رفتارهای شکایتی و تلافیجویانة مشتریان در صنعت خدمات اینترنت پرسرعت بررسی شد. جامعة آماری شامل مشتریان اینترنت پرسرعت است. دادههای تحقیق از طریق پرسشنامه با روش نمونهگیری تصادفی جمعآوری شدند و از طریق مدل معادلات ساختاری و با نرمافزارهای SPSS و PLS2 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج با تأیید پنج فرضیة پژوهش نشان داد چنانچه مشتریان قیمت را منصفانه تلقی کنند، بهصورت گسترده، مثبت و دهانبهدهان شرکت مورد نظر را به دیگران تبلیغ و پیشنهاد میکنند. علاوهبراین، آنها تمایل مییابند از خدمات شرکت موردنظر حتی در شرایط افزایش قیمتها استفاده کنند، اما درک بیانصافی در قیمت به رفتارهای تلافیجویانه یا شکایتآمیز منجر میشود. این پژوهش به مدیران کمک میکند تصمیمات مناسبی درمورد قیمت بگیرند.
کلید واژگان
انصاف قیمتیتمایل به پرداخت
قیمتگذاری
وفاداری
24. توسعه کیفیت خدمات، رضایتمندی و وفاداری مشتریان
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2015-12-221394-10-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایراندانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




