• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر انصاف قیمتی ادراک‌شده بر وفاداری، تمایل به پرداخت و رفتارهای شکایتی و تلافی‌جویانه مشتریان (مورد مطالعه: صنعت خدمات اینترنت پرسرعت)

    (ندگان)پدیدآور
    نظری, محسناشکانی, مهدیهزاوه حصار مسکن, بابک
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    401.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    انصاف قیمتی و تأثیر آن بر رفتار مصرف‌کننده از جمله مسائل مهم در قیمت‌گذاری سازمان‌هاست که ممکن است تأثیرهای مهمی بر ادراک مصرف‌کنندگان از سازمان داشته باشد. در این پژوهش، ضمن بررسی تأثیر ویژگی‌های شناختی بر انصاف قیمتی ادراک‌شده، تأثیر انصاف قیمتی بر وفاداری، تمایل به پرداخت و رفتارهای شکایتی و تلافی‌جویانة مشتریان در صنعت خدمات اینترنت پرسرعت بررسی شد. جامعة آماری شامل مشتریان اینترنت پرسرعت است. داده‌های تحقیق از طریق پرسشنامه با روش نمونه‌گیری تصادفی جمع‌آوری شدند و از طریق مدل معادلات ساختاری و با نرم‌افزارهای SPSS و PLS2 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج با تأیید پنج فرضیة پژوهش نشان داد چنانچه مشتریان قیمت را منصفانه تلقی کنند، به‌صورت گسترده، مثبت و دهان‌به‌دهان شرکت مورد نظر را به دیگران تبلیغ و پیشنهاد می‌کنند. علاوه‌براین، آنها تمایل می‌یابند از خدمات شرکت موردنظر حتی در شرایط افزایش قیمت‌ها استفاده کنند، اما درک بی‌انصافی در قیمت به رفتارهای تلافی‌جویانه یا شکایت‌آمیز منجر می‌شود. این پژوهش به مدیران کمک می‌کند تصمیمات مناسبی درمورد قیمت بگیرند.
    کلید واژگان
    انصاف قیمتی
    تمایل به پرداخت
    قیمت‌گذاری
    وفاداری
    24. توسعه کیفیت خدمات، رضایتمندی و وفاداری مشتریان

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-12-22
    1394-10-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2015.57100
    https://jibm.ut.ac.ir/article_57100.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258425

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب