بررسی تاثیر ادراک از خلاقیت پیامکهای تبلیغاتی بر نگرش و واکنش مصرفکنندگان
(ندگان)پدیدآور
زارعی, عظیمدهقانی سلطانی, مهدیفارسی زاده, حسینغلامزاده, رسولنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، نگرش مصرفکنندگان به ادراک از خلاقیت پیامکهای تبلیغاتی، یکی از موضوعات مطرح در حوزة بازاریابی است و هنوز شناخت چندانی دربارة آن وجود ندارد. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ادراک از خلاقیت پیامکهای تبلیغاتی بر نگرش و واکنش مصرفکنندگان به پیامکهای تبلیغاتی ارسالی به تلفن همراه آنهاست. جامعة آماری این تحقیق کاربران تلفن همراه در شهر تهران و حجم نمونه 385 نفر است که بهصورت نمونهگیری دردسترس انتخاب شدند. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوة گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی است. مدل مورد مطالعه با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و رویکرد کمترین مربعات جزئی آزمون شد. نتایج بیانگر آن است که ادراک از خلاقیت پیامک تبلیغاتی بر نگرش و واکنشرفتاری مصرفکنندگان به پیامکهای تبلیغاتی ارسالی به تلفن همراه آنان تأثیر مثبت معناداری دارد، درحالیکه ادراک از خلاقیت پیامک تبلیغاتی بهصورت غیرمستقیم و از طریق متغیر میانجی نگرش نیز بر واکنش رفتاری مصرفکنندگان تأثیر میگذارد.
کلید واژگان
ادراک از خلاقیت تبلیغاتتبلیغات موبایلی
نگرش
واکنش رفتاری
28. مدیریت تبلیغات، ترفیعات فروش و ارتباطات یکپارچه بازاریابی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2015-12-221394-10-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایراندانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بینالملل دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بینالملل دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
مربی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور، دهدشت، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




