بخشبندی دوهدفه مشتریان با استفاده از دادهکاوی (مورد مطالعه: شرکت سیما چوب)
(ندگان)پدیدآور
بهنامیان, جوادعسگری, راضیهنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در بازارهای رقابتی امروزی، با گرایش شرکتها به سمت مشتریمداری، مدیریت ارتباط با مشتری نیز پیچیدهتر شده است. پرسش اصلی مطرح در این زمینه، چگونگی شناسایی مشتریان کلیدی و سودآور شرکت است. بهاینمنظور، شرکتها کوشیدند تا با بخشبندی مشتریان به گروههای مختلف براساس معیارهایی ویژه، ویژگیهای رفتاری آنها را شناسایی و تحلیل کنند. با این کار زمینهای مناسب برای تخصیص بهینة منابع محدود، بهکارگیری راهبردهای مناسب بازاریابی و درنهایت مدیریت سودآوری در کنار مدیریت ارتباط با مشتری فراهم شد. رسالت تحقیق حاضر بخشبندی مشتریان شرکت سیماچوب با هدف بهحداکثررساندن ارزش عمر مشتری برای شرکت در کنار سودمندی مشتری است؛ بنابراین، بعد از شناسایی و آمادهسازی دادههای مسئله با روش دادهکاوی، مسئله با دو الگوریتم ژنتیک NSGAII و NRGA حل و سپس نتایج آن تحلیل میشود.
کلید واژگان
الگوریتمهای فراابتکاری چندهدفهبخشبندی مشتریان
دادهکاوی
30. مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2015-12-221394-10-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار مهندسی صنایع دانشکدة مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایرانکارشناسارشد مهندسی صنایع دانشکدة مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




