بررسی رابطۀ بین ارزش ویژۀ مشتری و عملکرد گروه هتلهای بینالمللی پارسیان
(ندگان)پدیدآور
آقازاده, هاشمخانلری, امیراکبرپور, هالهنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطة عوامل ارزش ویژة مشتری با عملکرد گروه هتلهای پارسیان صورت گرفت و سه عامل ارزش ویژه، ارزش ویژة برند و ارزش ویژة ارتباط، متغیرهای ارزش ویژة مشتری معرفی شدهاند. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و براساس روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری تحقیق شامل تمام مسافران هتلهای پارسیان (تعداد نامحدود) است که 384 نفر براساس نمونهگیری تصادفی انتخاب و پرسشنامه بین آنان توزیع شد. فرضیهها با استفاده از روش معادلات ساختاری تحلیل مسیر بررسی شدند. تحلیل دادهها نشان داد بین ارزش ویژة مشتری و عملکرد گروه هتلهای پارسیان رابطة مثبت و قوی وجود دارد. از بین سه متغیر معرفیشده نیز ارزش ویژه و ارزش ویژة برند رابطة مثبت با عملکرد مالی و غیرمالی دارد و اثرگذاری ارزش ویژة برند بیشتر از سایر متغیرهاست. همچنین، برخلاف وجود رابطة مثبت بین ارزش ویژة ارتباط و عملکرد مالی، ثابت شده است که این متغیر با عملکرد غیرمالی رابطهای ندارد.
کلید واژگان
ارزش ویژهارزش ویژة ارتباط
ارزش ویژة برند
ارزش ویژة مشتری
عملکرد مالی و غیرمالی
هتل
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2015-12-221394-10-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایراناستادیار MBA دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
کارشناسارشد مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




