• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل کسب‌وکار تجارت اجتماعی برای صنعت گردشگری در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    بردبار, عارفهعبدالوند, نداغنبر طهرانی, نسیمرجائی هرندی, سعیده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    573.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر در طراحی مدل کسب‌و‌کار تجارت اجتماعی برای صنعت گردشگری به‌منظور بهره‌مندی از ارزش‌های وب 0/2 است. روش: در این پژوهش به‌منظور شناسایی عوامل مؤثر بر مدل کسب‌و‌کار در تجارت اجتماعی، از روش فراترکیب استفاده شد و عوامل شناسایی شده با بهره‌مندی از نظر خبرگان در 9 مؤلفه بوم مدل کسب‌و‌کار استروالدر و پیگنر (2010) دسته‌بندی شدند. سپس در بخش کمی به‌منظور آزمون فرضیه‌ها و ارزیابی مدل پیشنهادی، از مدل‌سازی معادله‌های ساختاری و برای اولویت‌بندی عوامل از آزمون فریدمن استفاده شد. یافته‌ها: 9 مؤلفه و 36 مفهوم به‌عنوان عوامل مؤثر بر مدل کسب‌وکار تجارت اجتماعی در صنعت گردشگری شناسایی شدند. بر اساس نتایج، استفاده از زیر‌ساخت اینترنت و فناوری وب 0/2 مشارکت میان کاربران و اعضای زنجیره‌ تأمین را افزایش می‌دهد، موجب آسان شدن برقراری ارتباط میان آنها می‌شود و به شرکت‌ها در خلق و ارائه ارزش پذیرفتنی به مشتریان کمک می‌کند. نتیجه‌گیری: این پژوهش به ایجاد وضوح و دانش بیشتر در رابطه با عوامل مؤثر بر طراحی مدل کسب‌‌وکار تجارت اجتماعی در صنعت گردشگری کمک می‌کند و به مدیران کسب‌وکارهای گردشگری در توسعه مدل‌های کسب‌وکار تجارت اجتماعی به‌منظور توسعه صنعت گردشگری و کسب مزیت رقابتی یاری می‌رساند. علاوه‎ بر این، مدیران و شاغلان صنعت گردشگری می‌توانند با الهام از مدل کسب‌وکار ارائه شده، مدلی متناسب با سازمان خود طراحی کنند و از مزایای تجارت اجتماعی و فناوری جدید بهره‌مند شوند.
    کلید واژگان
    تجارت اجتماعی
    گردشگری اجتماعی
    مدل کسب‌و‌کار
    وب 0/2
    39. بازاریابی موسسات غیرانتفاعی، بازاریابی موسسات دولتی، بازاریابی خدمات عمومی، بازاریابی شهری، بازاریابی اماکن و گردشگری.

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران
    دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران.
    استادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
    کارشناس ارشد، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران.

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2019.270519.3335
    https://jibm.ut.ac.ir/article_74053.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258410

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب