• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی انواع تجربه‎‌های مصرف و بررسی تأثیر آنها بر ادراک از قیمت

    (ندگان)پدیدآور
    حمیدی زاده, محمد رضااخوان, مریمکاظمی, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    749.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: طی سال‌های اخیر، رویکرد بازاریابی سازمان‌ها، از نگاه سنتی ویژگی‌ها و مزایا به‌سمت رویکرد خلق تجربه برای مصرف‌کنندگان تغییر پیدا کرده ‌است و در پژوهش‌های انجام‌شده در سال‌های اخیر این حوزه نیز، تمایل فراوانی به شناخت تجربه مشتریان سازمان‌ها دیده می‌شود. از این‌ رو مطالعه حاضر با هدف شناسایی انواع تجربه مصرف و بررسی تأثیر آنها بر ادراکات از قیمت در میان مصرف‌کنندگان گوشی‌های تلفن‌ همراه صورت گرفته است. روش: پژوهش حاضر از نوع آمیخته بوده و جامعه آماری آن نیز دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران است. در مرحله نخست پژوهش، به‌منظور شناسایی انواع تجربه‌های مصرف، از روش تحقیق کیو استفاده‌ شده است. در مرحله دوم نیز به‌منظور بررسی تأثیر انواع تجربه‌های مصرف بر ادراکات از قیمت و با هدف جمع‌آوری داده‌ها، از ابزار پرسش‎نامه استفاده شده و توزیع آن به روش نمونه‌گیری غیراحتمالی در دسترس بوده ‌است. داده‌ها به روش تحلیل عاملی کیو و روش حداقل مربعات جزئی تجزیه ‌و تحلیل شده است. یافته ‎ها: یافته‌های پژوهش نشان داد می‌توان اعضای جامعه آماری را از لحاظ تجربه‌‌های مصرف به چهار گروه (نوجویان رابطه‌گرا، جست‌وجوکنندگان تجربه‌های بهتر، واکسینه‌شده‌ها و دل‌بستگان) دسته‎‌بندی کرد و پس از تحلیل داده‎‌های قسمت کمی پژوهش مشخص شد که هر یک از انواع تجربه‎های مصرف‎‌شناسایی‎‌شده، تأثیرات منحصربه‎‌فردی بر ادراکات از قیمت افراد بر جای می‎گذارد. نتیجه ‎گیری: با توجه به یافته‎‌های پژوهش حاضر، تجربه‌های مصرف به‌عنوان مجموعه‌ای از واکنش‌های داخلی و ذهنی مشتری در قبال هر گونه تعاملات برقرارشده ناشی از مصرف محصول، می‌تواند بر ادراکات از قیمت افراد تأثیرگذار باشد.
    کلید واژگان
    تجربه‎های مصرف
    ادراکات مثبت از قیمت
    ادراکات منفی از قیمت
    گوشی‌های تلفن‌ همراه
    25. تحلیل رفتار و روانشناسی مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری خرید

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-09-23
    1398-07-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    انشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی و راهبردی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2019.265582.3225
    https://jibm.ut.ac.ir/article_72538.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258395

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب