• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین و اولویت بندی اهداف استراتژی با استفاده از روش حداقل مربعات لگاریتمی فازی و مدل همسانی فازی و ترسیم نقشۀ استراتژی

    (ندگان)پدیدآور
    صفری, حسینخان محمدی, احسان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    896.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چارچوب کارت امتیازی متوازن با ساختاری سلسله­مراتبی، چندلایه و علی ـ معلولی، می‌تواند مسیر رشد سازمان را روشن کند و گام­های پیشرفت را هموار سازد و علاوه‎بر پایش اهداف مالی، سایر عوامل تأثیرگذار و پیش­برنده را هم در نظر گیرد و کنترل کند. در این پژوهش پس از مطالعۀ ادبیات کارت امتیازی متوازن، مدلی پیشنهاد می‎شود که ضمن استخراج اهداف استراتژیک و مقاصد استراتژیک، درجۀ اهمیت مقاصد استراتژیک را نیز با استفاده از روش حداقل انحراف لگاریتمی فازی تعیین می‎کند و به‎کمک روش همسانی فازی به اولویت‎بندی اهداف بر اساس مقاصد می‎پردازد و بدین ترتیب نقشۀ استراتژی سازمان به‎دست می‎آید. به همین منظور پس از انتخاب شرکتی با همکاری مدیران عالی آن شرکت، مدل پیشنهادی در آن به اجرا گذاشته شد. نتایج مطالعۀ موردی این پژوهش نشان می‌دهد مهم‌ترین اهداف استراتژیک شرکت مد نظر، در منظر رشد و یادگیری نقشۀ استراتژی شرکت قرار دارد و به سازمان برای رسیدن به مقاصد استراتژیک اهداف موجود در این منظر، بیش از هر چیز کمک می‌کند.
    کلید واژگان
    اهداف راهبردی
    کارت امتیازی
    مقاصد راهبردی
    نقشۀ راهبرد
    02. مدیریت راهبردی و اداره امور کسب و کار - اداره امور کسب و کار

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2014-09-23
    1393-07-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری تحقیق در عملیات، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2014.51878
    https://jibm.ut.ac.ir/article_51878.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258383

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب