تدوین و اولویت بندی اهداف استراتژی با استفاده از روش حداقل مربعات لگاریتمی فازی و مدل همسانی فازی و ترسیم نقشۀ استراتژی
(ندگان)پدیدآور
صفری, حسینخان محمدی, احساننوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چارچوب کارت امتیازی متوازن با ساختاری سلسلهمراتبی، چندلایه و علی ـ معلولی، میتواند مسیر رشد سازمان را روشن کند و گامهای پیشرفت را هموار سازد و علاوهبر پایش اهداف مالی، سایر عوامل تأثیرگذار و پیشبرنده را هم در نظر گیرد و کنترل کند. در این پژوهش پس از مطالعۀ ادبیات کارت امتیازی متوازن، مدلی پیشنهاد میشود که ضمن استخراج اهداف استراتژیک و مقاصد استراتژیک، درجۀ اهمیت مقاصد استراتژیک را نیز با استفاده از روش حداقل انحراف لگاریتمی فازی تعیین میکند و بهکمک روش همسانی فازی به اولویتبندی اهداف بر اساس مقاصد میپردازد و بدین ترتیب نقشۀ استراتژی سازمان بهدست میآید. به همین منظور پس از انتخاب شرکتی با همکاری مدیران عالی آن شرکت، مدل پیشنهادی در آن به اجرا گذاشته شد. نتایج مطالعۀ موردی این پژوهش نشان میدهد مهمترین اهداف استراتژیک شرکت مد نظر، در منظر رشد و یادگیری نقشۀ استراتژی شرکت قرار دارد و به سازمان برای رسیدن به مقاصد استراتژیک اهداف موجود در این منظر، بیش از هر چیز کمک میکند.
کلید واژگان
اهداف راهبردیکارت امتیازی
مقاصد راهبردی
نقشۀ راهبرد
02. مدیریت راهبردی و اداره امور کسب و کار - اداره امور کسب و کار
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2014-09-231393-07-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایراندانشجوی دکتری تحقیق در عملیات، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




