تأثیر ارزش ویژۀ برند صنعتی بر عملکرد برند از دیدگاه اعضای مرکز خرید (مورد مطالعه: شرکتهای تولیدکنندۀ لوازم خانگی)
(ندگان)پدیدآور
دهدشتی شاهرخ, زهرهکهیاری حقیقت, امیننوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در شرایط فرارقابتی امروز، تأمینکنندگان باید برای حفظ و بهبود جایگاه خود در برابر سایر تأمینکنندگان داخلی و خارجی، از ارزش ویژۀ برندشان بهره بگیرند، اما مسئله این است که تأمینکنندگان صنعتی نمیدانند چه عواملی بر ایجاد و ارتقای ارزش ویژۀ برند صنعتی آنها اثرگذار است و همچنین نمیدانند که چگونه میتوانند با ارتقای ارزش ویژۀ برند، عملکرد برندشان را در بازار بهبود دهند. بنابراین مطالعۀ پیش رو با دو هدف اصلی انجام گرفته است: 1. یافتن عوامل تأثیرگذار بر ارزش ویژۀ برند تأمینکنندگان صنعتی و 2. بررسی رابطۀ ارزش ویژۀ برند صنعتی و عملکرد برند. جامعۀ آماری پژوهش شامل اعضای مرکز خرید شرکتهای تولیدکنندۀ یخچال، ماشین لباسشویی و اجاقگاز شهر تهران است. برای آزمون فرضیههای پژوهش از مدلیابی معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافتههای پژوهش حاکی از تأثیر مثبت معنادار کیفیت ادراکشده، وفاداری به برند، مسئولیت اجتماعی تأمینکننده، شهرت تأمینکننده و کیفیت رابطۀ خریدارـ تأمینکننده بر ارزش ویژۀ برند صنعتی است. همچنین نتایج نشان داد ارزش ویژۀ برند صنعتی، تأثیر مثبت معناداری بر عملکرد برند در بازارهای صنعتی دارد. تأمینکنندگان ایرانی میتوانند از یافتههای پژوهش بهمنظور حفظ و ارتقای ارزش ویژۀ برندشان در بازارهای صنعتی استفاده کنند.
کلید واژگان
ارزش ویژۀ برند صنعتیشهرت شرکت
عملکرد برند
کیفیت رابطۀ خریدار ـ تأمینکننده
مسئولیت اجتماعی
03. بازاریابی و مسائل بازار - مدیریت راهبردی و عملیاتی بازاریابی
04. بازاریابی و مسائل بازار - مباحث نوین بازاریابی
31. مدیریت نام و نشان (برند) تجاری
36. تحلیل مطالعات و تجربیات موردی در حوزه بازاریابی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2014-09-231393-07-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایراندانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بینالملل، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
شاپا
2008-59072423-5091
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
بازاریابی کارآفرینانه کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات با رویکرد نظریه زمینه ای کلاسیک
سیدجوادین, سیدرضا؛ مقیمی, سیدمحمد؛ سیدامیری, نادر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)کسبوکارهای کوچک و متوسط، ویژگیهایی دارند که آنها را از کسبوکارهای بزرگ مجزا میکند. یکی از این ویژگیها مربوط به بازاریابی است؛ بهطوریکه مهارت اندک بازاریابی در کسبوکارهای کوچک، اغلب به سطوح پایینتر عملکرد، ریسکهای ...
-
نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها در تصمیم خرید مصرف کنندگان بازار در حال اشباع شرکت های موادغذایی
اسماعیل پور, رضا؛ دوستار, محمد؛ سلطانی, شیما (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-12-22)از تکنیکهای مؤثر در عصر حاضر و در بازارهای درحال اشباع، با توجه به اهداف بازاریابی ارزشمحور، توسعة مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر نحوة ...
-
بررسی پذیرش تبلیغ دین در جامعه مذهبی با ابزار بازاریابی
رضائی, حامد (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2020-03-20)یکی از عرصههایی که بازاریابی در آن ورود کرده است، عرصه تبلیغات دینی است. دانشمندان مسیحی با محوریت کلیسا، تلاش کردهاند تا بهمنظور رشد و توسعه جامعه مخاطبین خود، از ابزار بازاریابی و مفاهیم آن استفاده کنند. بااینحال ...




