• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر ارزش ویژۀ برند صنعتی بر عملکرد برند از دیدگاه اعضای مرکز خرید (مورد مطالعه: شرکت‎های تولید‌کنندۀ لوازم خانگی)

    (ندگان)پدیدآور
    دهدشتی شاهرخ, زهرهکهیاری حقیقت, امین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    451.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در شرایط فرارقابتی امروز، تأمین‌کنندگان باید برای حفظ و بهبود جایگاه خود در برابر سایر تأمین‌کنندگان داخلی و خارجی، از ارزش ویژۀ برندشان بهره بگیرند، اما مسئله این است که تأمین‌کنندگان صنعتی نمی‌دانند چه عواملی بر ایجاد و ارتقای ارزش ویژۀ برند صنعتی آنها اثرگذار است و همچنین نمی‌دانند که چگونه می‌توانند با ارتقای ارزش ویژۀ برند، عملکرد برندشان را در بازار بهبود دهند. بنابراین مطالعۀ پیش رو با دو هدف اصلی انجام گرفته است: 1. یافتن عوامل تأثیرگذار بر ارزش ویژۀ برند تأمین‌کنندگان صنعتی و 2. بررسی رابطۀ ارزش ویژۀ برند صنعتی و عملکرد برند. جامعۀ آماری پژوهش شامل اعضای مرکز خرید شرکت‌های تولیدکنندۀ یخچال، ماشین لباسشویی و اجاق‌گاز شهر تهران است. برای آزمون فرضیه‎های پژوهش از مدل‌یابی معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافته‌های پژوهش حاکی از تأثیر مثبت معنادار کیفیت ادراک‎شده، وفاداری به برند، مسئولیت اجتماعی تأمین‌کننده، شهرت تأمین‎کننده و کیفیت رابطۀ خریدارـ تأمین‌کننده بر ارزش ویژۀ برند صنعتی است. همچنین نتایج نشان داد ارزش ویژۀ برند صنعتی، تأثیر مثبت معناداری بر عملکرد برند در بازارهای صنعتی دارد. تأمین‌کنندگان ایرانی می‌توانند از یافته‌های پژوهش به‎منظور حفظ و ارتقای ارزش ویژۀ برندشان در بازارهای صنعتی استفاده کنند.
    کلید واژگان
    ارزش ویژۀ برند صنعتی
    شهرت شرکت
    عملکرد برند
    کیفیت رابطۀ خریدار ـ تأمین‌کننده
    مسئولیت اجتماعی
    03. بازاریابی و مسائل بازار - مدیریت راهبردی و عملیاتی بازاریابی
    04. بازاریابی و مسائل بازار - مباحث نوین بازاریابی
    31. مدیریت نام و نشان (برند) تجاری
    36. تحلیل مطالعات و تجربیات موردی در حوزه بازاریابی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2014-09-23
    1393-07-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بین‎الملل، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2014.50743
    https://jibm.ut.ac.ir/article_50743.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258378

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بازاریابی کارآفرینانه کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات با رویکرد نظریه زمینه ای کلاسیک 

      سیدجوادین, سیدرضا؛ مقیمی, سیدمحمد؛ سیدامیری, نادر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)
      کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، ویژگی‌هایی دارند که آنها را از کسب‌وکارهای بزرگ مجزا می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها مربوط به بازاریابی است؛ به‌طوری­که مهارت اندک بازاریابی در کسب‌وکارهای کوچک، اغلب به سطوح پایین‌تر عملکرد، ریسک‌های ...

    • نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها در تصمیم خرید مصرف کنندگان بازار در حال اشباع شرکت های موادغذایی 

      اسماعیل پور, رضا؛ دوستار, محمد؛ سلطانی, شیما (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-12-22)
      از تکنیک‎های مؤثر در عصر حاضر و در بازارهای درحال اشباع، با توجه به اهداف بازاریابی ارزش‌محور، توسعة مفهوم مسئولیت‎ اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مسئولیت‎ اجتماعی شرکت بر نحوة ...

    • بررسی پذیرش تبلیغ دین در جامعه مذهبی با ابزار بازاریابی 

      رضائی, حامد (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2020-03-20)
      یکی از عرصه‌هایی که بازاریابی در آن ورود کرده است، عرصه تبلیغات دینی است. دانشمندان مسیحی با محوریت کلیسا، تلاش کرده‌اند تا به‌منظور رشد و توسعه جامعه مخاطبین خود، از ابزار بازاریابی و مفاهیم آن استفاده کنند. بااین‌حال ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب