• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    توسعۀ ماتریس فرهنگ ـ استراتژی با رویکرد فازی؛ پیمایشی در یکی از سازمان‎های دفاعی

    (ندگان)پدیدآور
    محمودی میمند, محمداکبری, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.115 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مدیریت درست و طرح‌ریزی راهبردی باکیفیت روابط فرهنگ و استراتژی، به‌عنوان اهرم قوی برای اجراپذیرکردن راهبردهای حیاتی ‏است. تحلیل‏ ماتریسی فرهنگ ‌ـ استراتژی یکی از روش‏های رایج تحلیل در مدیریت روابط راهبرد و فرهنگ است؛ این در حالی ‏است که فرایند جانمایی نقطه‏ای کسب‏وکارها و لحاظ‌نکردن دو مؤلفۀ قدرت فرهنگ سازمانی (قوی ‌ـ ضعیف) و اهمیت استراتژی (بقا‌‏محور‌ـ رشدمحور) در ماتریس‏کلاسیک فرهنگ ‌ـ استراتژی، ازجمله کاستی‏های روش‏شناختی است که توانایی انعکاس کامل سبک تفکر انسانی را ندارد. از این ‏رو، مقالۀ حاضر به‎دنبال توسعۀ ماتریس فرهنگ‌ ـ استراتژی با رویکرد فازی است. در این بررسی، ضمن مطالعات کتابخانه‏ای غنی، از آرا و نظرهای خبرگان و درنهایت، الگوریتم‏های کمّی مناسب، نظیر روش غربال‏سازی فازی استفاده ‏شد. بر این اساس، شش راهبرد فرهنگی برای سناریوهای شانزده‎گانۀ ماتریس بسط‏یافتۀ فرهنگ ‌ـ استراتژی شناسایی و تأیید شد و با رویکرد فازی به جانمایی کسب‏وکار مطالعه‌شده در قالب برآورد منطقه‏ای پرداخته‏ شد. نتایج بیان‌کنندۀ این مهم است که روش‏شناسی تبیین‏شده در مقالۀ حاضر با توجه به درصد مساحت‏های هر منطقه، راهبردهای فرهنگی معنا‏دارتری را در سازمان دفاعی مطالعه‌شده تعیین اولویت و انتخاب‏ کرد.
    کلید واژگان
    فرهنگ
    استراتژی
    ماتریس فرهنگ – استراتژی
    غربال سازی فازی
    2. همراستایی اهداف و برنامه های راهبردی کسب و کار

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-07-22
    1395-05-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، مرکز تحصیلات تکمیلی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2016.52009
    https://jibm.ut.ac.ir/article_52009.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258374

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب