• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و اولویت‏‏بندی مشتریان کلیدی بر مبنای ارزش دورۀ عمر آنها با استفاده از مدل آر. اف. ام. (مطالعۀ موردی: شرکت مخابرات استان قم)

    (ندگان)پدیدآور
    ملکی مین باش رزگاه, مرتضیزارعی, عظیمحاجیلو, زاهده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    444.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با رقابتی‌شدن بازارها و تغییرات پیوستۀ آن، سازمان‏ها دریافته‏اند که مانند گذشته با نظام اقتصادی رو به گسترش و بازارهای در حال رشد روبه‌رو نیستند؛ بنابراین هر مشتری ارزش ویژۀ خود را دارد؛ پس می‏کوشند با حفظ و افزایش وفاداری مشتریان، مزیت‏های رقابتی خود را افزایش دهند. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت‏بندی مشتریان‏ کلیدی از بین 37187 مشتری بخش اینترنت شرکت مخابرات استان قم، اجرا شده ‏است. بر‌اساس این فرایند، پس از تعیین مقادیر آر. ‌اف. ‌ام. (تازگی مبادله، تعداد دفعات مبادله و ارزش پولی مبادله) و وزن هر یک از این شاخص‏ها بر‌اساس فرایند تحلیل سلسله‌مراتبی، مشتریان به‌روش دومرحله‏ای خوشه‏بندی شدند. نتایج به‌دست‌آمده زمینه را برای تحلیل ویژگی‏های مشتریان شرکت در چهار بخش اصلی بدین‏گونه فراهم کرد که خوشۀ 2 با کمترین تعداد مشتری و بیشترین ارزش دورۀ ‏عمر به‌‏عنوان مشتریان کلیدی شناسایی شد‌، سپس آنها اولویت‎بندی شدند. در پایان نیز پیشنهادهایی برای بهبود روابط بین مشتریان مد نظر و شرکت مخابرات ارائه شد.
    کلید واژگان
    ارزش دوره عمر مشتری
    بخش‌بندی مشتریان
    مدل آر. اف. ام
    مدیریت ارتباط با مشتری
    مشتریان کلیدی
    03. بازاریابی و مسائل بازار - مدیریت راهبردی و عملیاتی بازاریابی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-07-22
    1395-05-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2016.58700
    https://jibm.ut.ac.ir/article_58700.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258373

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب