ارائه مقیاسی برای سنجش تجربه راحتی خرید در مراکز خرید و مالها
(ندگان)پدیدآور
حنیفی, معصومهکامبیز حیدرزاده هنزائی, کامبیزنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف اصلی این پژوهش، توسعه مقیاس و شناسایی مؤلفههای سنجش «تجربه راحتی خرید» در مراکز خرید و مالهای تهران با بررسی کیفی و کمی است.
روش: این پژوهش از نوع اکتشافی ـ کاربردی است که در آن از روش توسعه مقیاس استفاده شده است. برای بررسی اعتبار روایی و پایایی از ضرایب آلفای کرونباخ و ضریب دلون ـ گلدیستین و همچنین ارزش ویژه استفاده شده است.
یافتهها: در این پژوهش بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی تعداد پنج مؤلفه شناسایی شد که بالاترین ضریب به جذابیت محیط داخلی اختصاص داده شده است.
نتیجهگیری: با در نظر گرفتن تمرکز بر جذابیتهای محیط داخلی، تمرکز بر امکانهای رفاهی و تفریحی مطابق با گروههای سنی مختلف، توجه به نیازهای لذتجویانه اقشار مختلف مشتریان، تأمین نیازها و خواستههای روز مشتریان از نظر امکانهای محیطی، محصولها و خدمات و تمرکز بر تطابق محیط و محصولها و خدمات با نیازهای خانواده، به مدیران بازاریابی مراکز خرید در تهران در رابطه با پیادهسازی مؤلفهها پیشنهادهایی میشود.
کلید واژگان
امکانهای رفاهیتطابق نیاز خانواده
جذابیت محیط داخلی
مدگرایی
نیازهای لذتجویانه
راحتی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-04-201399-02-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، قزوین، ایران.دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات، تهران، ایران.
شاپا
2008-59072423-5091




