رهبری تحولآفرین برند خاص: واکاوی نقش رفتارهای برندساز کارکنان بر بشارت برند در شرکتهای بیمه
(ندگان)پدیدآور
آذر, عادلرستگار, عباسعلیباقری قره بلاغ, هوشمندنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: مفهوم رهبری تحولآفرین برند خاص، روشی برای انگیزهبخشی به کارکنان است تا با توسل به ارزشها و عقاید شخصی خود به نفع شرکت فعالیت کنند. هدف از اجرای پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین رهبری تحولآفرین برند خاص و رفتارهای برندساز کارکنان بر بشارت برند در شرکتهای بیمه است. روش: پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و از لحاظ شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کارکنان نمایندگی بیمههای بازرگانی شهر سمنان و ارومیه است که با توجه به روش نمونهگیری تصادفی طبقهبندیشده، 171 نفر از کارکنان نمایندگی بیمههای شهر سمنان (گروه 1) و 71 نفر از کارکنان نمایندگی بیمههای شهر ارومیه (گروه 2) بهعنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه مبتنی بر مقیاس لیکرت جمعآوری شدند و برای تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها: بر اساس یافتههای پژوهش حاضر، رهبری تحولآفرین برند خاص بر مشارکت، تبلیغات شفاهی و ماندگاری تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، بین متغیرهای مشارکت، تبلیغات شفاهی و ماندگاری با بشارت برند تأثیر مثبت و معناداری مشاهده شد. نتیجهگیری: این پژوهش نشان داد که بشارت برند موجب حفظ و خرید مجدد مشتری، تبلیغات و حمایت شدید مشتریان از برند و کاهش هزینههای بازاریابی و تبلیغات میشود.
کلید واژگان
رهبری تحولآفرینبرند خاص
رفتارهای برندساز
بشارت برند
ماندگاری
31. مدیریت نام و نشان (برند) تجاری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-03-211398-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استاد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایراندانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




