نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصفری, حسینfa_IR
dc.contributor.authorطیبی, طلیعهfa_IR
dc.contributor.authorخان محمدی, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:16:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:00Z
dc.date.available1399-07-09T04:16:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:00Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-26en_US
dc.date.submitted1396-08-04fa_IR
dc.identifier.citationصفری, حسین, طیبی, طلیعه, خان محمدی, احسان. (1397). ارائه روشی برای ساختاردهی و رتبه‌بندی اهداف استراتژیک با استفاده از رویکرد نگاشت‎شناختی فازی و روش BORDA-OWA. مدیریت بازرگانی, 10(4), 871-888. doi: 10.22059/jibm.2018.244494.2799fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2018.244494.2799
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_68471.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258312
dc.description.abstract<strong>هدف:</strong> نقشه استراتژی تصریح کننده فرضیات استراتژی است. نقشه استراتژی به سازمان کمک می‎کند که استراتژی خود را به شکلی منسجم، یکپارچه و سیستماتیک نشان دهد. هدف این پژوهش ارائه روشی نظام مند به منظور ترسیم نقشه استراتژیک و رتبه بندی اهداف موجود در نقشه می باشد.<br /> <strong>روش:</strong> در این پژوهش به منظور ساختار دهی و رتبه بندی اهداف راهبردی با استفاده از روش نگاشت شناختی فازی ساختار اهداف استخراج و با روش BORDA-OWA اهداف رتبه‌بندی و میزان تأثیرپذیری و تأثیرگذاری آن‎ها استخراج می شوند.<br /> <strong>یافته</strong><strong>‎</strong><strong>ها:</strong> ارتباطات میان اهداف نقشه استراتژی با استفاده از روشFCM  تعیین شده و با استفاده از آزمون آماری به تأیید خبرگان سازمان رسیدند و براساس روابط مورد تأیید نقشه استراتژی سازمان تدوین شد. در مرحله دوم پژوهش، درنهایت با استفاده از روش Borda-OWA رتبه بندی اهداف استراتژیک با در نظر گفتن نظر تجمیعی مدیران و ریسک پذیری های مختلف آنها ارائه شد.<br /> <strong>نتیجه</strong><strong>‎</strong><strong>گیری</strong>: نتایج این پژوهش نشان داد که رشد درآمد سودآور و بهبود بهره‌وری فروش از منظر مالی جز کلیدی ترین و تأثیرپذیرترین اهداف هستند.<br />fa_IR
dc.format.extent1347
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2018.244494.2799
dc.subjectاهداف راهبردیfa_IR
dc.subjectنقشه راهبردیfa_IR
dc.subjectتکنیک تصمیم‎گیری چند شاخصهfa_IR
dc.subjectنگاشت‎شناختی فازیfa_IR
dc.subjectروش BORDA-OWAfa_IR
dc.subject01. مدیریت راهبردی و اداره امور کسب و کار - مدیریت راهبردیfa_IR
dc.titleارائه روشی برای ساختاردهی و رتبه‌بندی اهداف استراتژیک با استفاده از رویکرد نگاشت‎شناختی فازی و روش BORDA-OWAfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشنـاس ارشـد مـدیریت تولیـد و عملیـات، دانشکـده مدیریت دانشـگاه تهـران، تهـران، ایـرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تحقیق در عملیات، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue4
dc.citation.spage871
dc.citation.epage888


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد