• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی ارزش های مصرف‎کنندگان لوازم آرایشی با تکنیک ACV نردبانی

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, اسفندیارمرادی, صدیقهشیری, قاسمعلیپوراشرف, یاسان الله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    529.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش شناسایی ارزش مصرف­کنندگان رنگ مو در کرمانشاه با استفاده از تکنیک نردبانی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش کیفی است. روش جمع‎آوری داده­ها میدانی و ابزار آن مصاحبه است. جامعۀ آماری 30 نفر از مشتریان محصولات لوازم آرایشی کرمانشاه بوده که به روش هدفمند انتخاب شده‌اند و با آنها مصاحبه شده است. تکنیک نردبانی انتخاب‌شده در این تحقیق، روش مستقیم است. به این معنا که در بررسی رفتار خرید مشتری ابتدا ویژگی­های مهم محصول (رنگ مو) برای مشتری و سپس منفعت­های کسب‌شده از محصول که با ویژگی­های ذکرشده مرتبط بودند، استخراج شده است و در نهایت ارزش­های ابزاری و غایی مرتبط با خرید محصول بررسی شده‌اند. به‌منظور شناسایی ارزش­های غایی مصرف­کنندگان از فهرست ارزش­های غایی و ابزاری روکیچ استفاده شده است. یافته­های پژوهش نشان داد ارزش­های زیبایی، سلامتی، امنیت مالی، اعتماد به نفس و شادی به‌ترتیب بیشترین اهمیت را میان مصرف­کنندگان محصول رنگ مو دارند. همچنین منفعت­های مقرون به صرفه‎بودن، عدم استفادۀ مکرر از رنگ مو، آسیب کمتر به پوست و مو و ویژگی­های ماندگاری بالا، نرم­کنندگی و براق­کنندگی نیز به‌ترتیب دارای بیشترین اهمیت میان مصرف‎کنندگان بودند.
    کلید واژگان
    ارزش
    تکنیک نردبانی
    زنجیرۀ وسیله ـ هدف
    لوازم‌ آرایشی
    منفعت
    ویژگی
    03. بازاریابی و مسائل بازار - مدیریت راهبردی و عملیاتی بازاریابی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه ایلام،کرمانشاه، ایران
    ستادیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
    دانشیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام، ، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2018.226290.2466
    https://jibm.ut.ac.ir/article_66314.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258288

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب