شناسایی ارزش های مصرفکنندگان لوازم آرایشی با تکنیک ACV نردبانی
(ندگان)پدیدآور
محمدی, اسفندیارمرادی, صدیقهشیری, قاسمعلیپوراشرف, یاسان اللهنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش شناسایی ارزش مصرفکنندگان رنگ مو در کرمانشاه با استفاده از تکنیک نردبانی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش کیفی است. روش جمعآوری دادهها میدانی و ابزار آن مصاحبه است. جامعۀ آماری 30 نفر از مشتریان محصولات لوازم آرایشی کرمانشاه بوده که به روش هدفمند انتخاب شدهاند و با آنها مصاحبه شده است. تکنیک نردبانی انتخابشده در این تحقیق، روش مستقیم است. به این معنا که در بررسی رفتار خرید مشتری ابتدا ویژگیهای مهم محصول (رنگ مو) برای مشتری و سپس منفعتهای کسبشده از محصول که با ویژگیهای ذکرشده مرتبط بودند، استخراج شده است و در نهایت ارزشهای ابزاری و غایی مرتبط با خرید محصول بررسی شدهاند. بهمنظور شناسایی ارزشهای غایی مصرفکنندگان از فهرست ارزشهای غایی و ابزاری روکیچ استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد ارزشهای زیبایی، سلامتی، امنیت مالی، اعتماد به نفس و شادی بهترتیب بیشترین اهمیت را میان مصرفکنندگان محصول رنگ مو دارند. همچنین منفعتهای مقرون به صرفهبودن، عدم استفادۀ مکرر از رنگ مو، آسیب کمتر به پوست و مو و ویژگیهای ماندگاری بالا، نرمکنندگی و براقکنندگی نیز بهترتیب دارای بیشترین اهمیت میان مصرفکنندگان بودند.
کلید واژگان
ارزشتکنیک نردبانی
زنجیرۀ وسیله ـ هدف
لوازم آرایشی
منفعت
ویژگی
03. بازاریابی و مسائل بازار - مدیریت راهبردی و عملیاتی بازاریابی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام، ایلام، ایرانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه ایلام،کرمانشاه، ایران
ستادیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام، ، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




