• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    فهم تجربۀ خرید احساسی کالای بادوام: مطالعۀ پدیدارشناختی در خرید لوازم خانگی جهیزیه

    (ندگان)پدیدآور
    خلیلی مقدم, مریمسلطانی, مرتضییزدانی, حمید رضاخنیفر, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    441.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر سعی در فهم تجربۀ خرید احساسی در کالای بادوام دارد و این امر بین خریداران جهیزیه که خرید احساسی را تجربه کرده‌اند، بررسی شده است. در این پژوهش بنا بر نیاز به استفاده از تجربیات زیستۀ افراد درگیر در موضوع تحقیق، از روش تحقیق کیفی و از رویکرد پدیدارشناسی توصیفی استفاده شد. به‌دلیل نظام‌مند بودن روش کولایزی برای تحلیل داده‌ها نیز از این روش استفاده شد. با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع با 14 نفر مصاحبه‌های کامل انجام شد. اعتبار نتایج به‌دست‌آمده با استفاده از درپرانتزگذاریِ دانش قبلی محقق، مراجعۀ مجدد به شرکت‌کنندگان و جلب توافق ایشان حاصل شد. در انتها چهار دسته تم حاصل شدند که با کنار هم گذاشتن آنها می‌توان فرایند «شناخت، احساس، ارزیابی و تصمیم‌گیری» را مشاهده کرد. یافته‌های تحقیق در شناخت و درک بهتر رفتار مصرف‌کننده و پیش‌بینی رفتار مربوط به خرید ایشان مؤثر است. به‌کارگیری صحیح یافته‌ها نیز افزایش رضایت مشتری و پیرو آن افزایش فروش را در پی خواهد داشت.  
    کلید واژگان
    بازاریابی احساسی
    پدیدارشناسی
    تجربۀ خرید
    خرید احساسی
    رفتار مصرف‌کننده
    25. تحلیل رفتار و روانشناسی مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری خرید

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ، ایران
    ستادیار دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ، ایران
    استادیار دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
    استاد دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.241967.2758
    https://jibm.ut.ac.ir/article_66308.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258283

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب