فراتحلیل عوامل مؤثر بر انصاف ادراکشده در استراتژی قیمتگذاری پویا
(ندگان)پدیدآور
نظری, محسنحیدری, علیحقیقی نسب, منیژهسمیع زاده, مهدینوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر انصاف ادراکشده در استراتژی قیمتگذاری پویا و ترکیب کمی نتایج پژوهشهای انجام شده در این حوزه با رویکرد فراتحلیل است. جامعۀ آماری پژوهش، مقالههای چاپ شده در مجلههای علمی ـ پژوهشی بین سالهای 2000 تا 2015 در زمینۀ انصاف ادراکشدۀ مشتری از روش قیمتگذاری پویا بود. برای انجام این تحقیق پس از بررسی و پالایش بیش از 600 مقالۀ مرتبط با حوزۀ انصاف و قیمتگذاری پویا، 21 مقاله برای فراتحلیل انتخاب شد. پس از بررسی و تلخیص مقالههای انتخاب شده، در مجموع 26 متغیر شناسایی شد که در مقالههای انتخابشده بهعنوان متغیر تأثیرگذار بر انصاف ادراکشده در قیمتگذاری پویا بررسی شده بودند. نتایج مربوط به اندازۀ اثر مستقل و ترکیبی متغیرها نشان داد اندازۀ اثر سه متغیر «سن»، «نوع برند» و «نوع کاربرد» معنادار و قابل قبول نیستند، اما نتایج مربوط به اندازۀ اثر سایر متغیرها معنادار و قابل قبول بودند.
کلید واژگان
اندازۀ اثرانصاف ادراکشده
انصاف قیمتی
فراتحلیل
قیمتگذاری پویا
26. طراحی راهبردها و طرح های قیمت گذاری محصولات و خدمات
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-04-211397-02-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایراناستادیار گروه MBA، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
شاپا
2008-59072423-5091




