الگوی برند موفق در صنعت کاشی و سرامیک با رویکرد نظریۀ دادهبنیاد
(ندگان)پدیدآور
عزیزی, شهریارقره چه, منیژهبراتی کهریزسنگی, ابوالفضلنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
افزایش پرشتاب میزان تولید در صنعت کاشی و سرامیک ایران، رقابت را برای شرکتهای تولیدکننده بسیار حساس و برندسازی را بهعنوان یکی از راهکارهای رقابتی فعالان این صنعت، برجسته ساخته است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی الگویی برای برندسازی موفق در صنعت کاشی و سرامیک انجام شده است. مطابق با الگوی نظاممند نظریۀ دادهبنیاد، خبرگان خوشنام در شرکتهای موفق حال حاضر و شرکتهای خوشنام و با سابقه برای جامعۀ آماری انتخاب شدند. کارشناسان خبرۀ صنعت در جامعۀ آماری با روش نمونهگیری غیر احتمالی توصیهای برگزیده شدند و با 12 نفر از کارشناسان خبره و خوشنام صنعت کاشی و سرامیک بهعنوان نمونۀ پژوهش مصاحبۀ عمیق به عمل آمد که در سه مرحله به کفایت دادهها انجامید. در نهایت، الگویی برای برندسازی موفق در صنعت کاشی و سرامیک شناسایی شد. نتایج بهدستآمده نشان از نقش قدرت چانهزنی واسطههای کانال توزیع در رابطۀ بین تولیدکننده و مصرفکننده دارد و همچنین لزوم توجه به برندسازی ملی در قالب هلدینگهای قوی برای توسعۀ بازار خارجی را نشان میدهد.
کلید واژگان
برند موفقصنعت کاشی و سرامیک
کدگذاری
مقوله
نظریۀ دادهبنیاد
03. بازاریابی و مسائل بازار - مدیریت راهبردی و عملیاتی بازاریابی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-01-211396-11-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایراندانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




