• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی برند موفق در صنعت کاشی و سرامیک با رویکرد نظریۀ داده‎بنیاد

    (ندگان)پدیدآور
    عزیزی, شهریارقره چه, منیژهبراتی کهریزسنگی, ابوالفضل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    492.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    افزایش پرشتاب میزان تولید در صنعت کاشی و سرامیک ایران، رقابت را برای شرکت­های تولیدکننده بسیار حساس و برندسازی را به­عنوان یکی از راهکارهای رقابتی فعالان این صنعت، برجسته ساخته است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی الگویی برای برندسازی موفق در صنعت کاشی و سرامیک انجام شده است. مطابق با الگوی نظام­مند نظریۀ داده‎بنیاد، خبرگان خوشنام در شرکت­های موفق حال­ حاضر و شرکت­های خوشنام و با سابقه برای جامعۀ آماری انتخاب شدند. کارشناسان خبرۀ صنعت در جامعۀ آماری با روش نمونه­گیری غیر احتمالی توصیه‎ای برگزیده شدند و با 12 نفر از کارشناسان خبره و خوشنام صنعت کاشی و سرامیک به‎عنوان نمونۀ پژوهش مصاحبۀ عمیق به عمل آمد که در سه مرحله به کفایت داده­ها انجامید. در نهایت، الگویی برای برندسازی موفق در صنعت کاشی و سرامیک شناسایی شد. نتایج به‎دست‎آمده نشان از نقش قدرت چانه‎زنی واسطه­های کانال توزیع در رابطۀ بین تولیدکننده و مصرف­کننده دارد و همچنین لزوم توجه به برندسازی ملی در قالب هلدینگ­های قوی برای توسعۀ بازار خارجی را نشان می­دهد.
    کلید واژگان
    برند موفق
    صنعت کاشی و سرامیک
    کدگذاری
    مقوله
    نظریۀ داده‌بنیاد
    03. بازاریابی و مسائل بازار - مدیریت راهبردی و عملیاتی بازاریابی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-01-21
    1396-11-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.207508.2102
    https://jibm.ut.ac.ir/article_64873.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258260

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب