تأثیر جو و طراحی چیدمان فروشگاههای اینترنتی، بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان
(ندگان)پدیدآور
اسماعیل زاده, علیامرایی, حافظقلیپور, سارامقدم, آرشنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مقاله بررسی تأثیر جو و طراحی چیدمان ادراکشدۀ فروشگاههای اینترنتی، بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان است که رفتار عجولانه، رفتار مرورگرانه و لذت خرید بهعنوان متغیرهای میانجی آن در نظر گرفته شدهاند.تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی پیمایشی است. در این مطالعه دادهها با استفاده از روش تحقیق میدانی و بهکارگیری پرسشنامه جمعآوری شدهاند. جامعۀ آماری آن کلیۀ شهروندان تهرانی است که دستکم یک بار خرید اینترنتی را تجربه کردهاند. بهکمک روش نمونهگیری در دسترس 384 نفر از جامعۀ آماری برای حجم نمونه انتخاب شدند. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 95/0 بهدست آمد و روایی آن نیز با بهرهمندی از چند متخصص جامعۀ آماری و همچنین AVE اندازهگیری شد و به تأیید رسید. پردازش دادهها از طریق نرمافزارهای SPSSو SMART PLS انجام گرفت. یافتههای پژوهش حاکی از تأثیر مستقیم چیدمان فروشگاههای اینترنتی ادراکشده بر خرید آنی آنلاین است، اما پایین بودن ضریب مسیر برای جوّ فروشگاهی، بهدلیل تأثیر زیاد چیدمان فروشگاهی است و در بررسی تأثیرات منفرد جوّ فروشگاه این مقدار نیز معنادار شد.
کلید واژگان
جو فروشگاه اینترنتیرفتار عجولانه
طراحی چیدمان
لذت خرید
وبسایت
19. فناوری ها و سیستم های نوین اطلاعات بازاریابی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-07-231396-05-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایراندانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه آزاد، سمنان، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




