بررسی تأثیر قالببندی پیام تخفیف و برند بر صرفهجویی ادراکشده، کیفیت ادراکشده و قصد خرید مصرفکنندگان
(ندگان)پدیدآور
نظری, محسنقزلباش, مهسانوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از مسائل بسیار مهم در تخفیفات قیمتی، قالببندی ارائۀ این تخفیفات و استفاده از قالبهای ارائۀ متناسب با محصول و شرایط تخفیف برای بهرهبرداری اثربخشتر از آنها است. بر این اساس، پژوهش حاضر تلاش میکند دو قالب ارائۀ تخفیف قیمت درصدی و ریالی برای دو گروه محصول (با ردههای قیمت بالا و قیمت پایین) را مقایسه کند و با در نظر گرفتن دو برند برای هر یک از این محصولات، به بررسی تأثیر صرفهجویی ادراکشده و کیفیت ادراکشدۀ حاصل از ارائۀ این قالبها بر قصد خرید مصرفکنندگان بپردازد. جامعۀ آماری شامل مشتریان فروشگاههای زنجیرهای برای محصول ماءالشعیر و مشتریان مجتمعهای تخصصی فروش تلفن همراه برای محصول تلفن همراه است. نتایج نشان میدهد برای محصول با ردۀ قیمت بالا، ارائۀ تخفیف قیمت در قالب ریالی و برای محصول با ردۀ قیمت پایین ارائۀ تخفیف قیمت در قالب درصدی، صرفهجویی ادراکشدۀ بیشتری را از سوی مصرفکنندگان به همراه دارد. قدرت برند در میزان صرفهجویی ادراکشده و کیفیت ادراکشده برای محصول با ردۀ قیمت پایین، تفاوت بهوجود میآورد. در نهایت صرفهجویی ادراکشده و کیفیت ادراکشده بر قصد خرید تأثیر مثبت شایان توجهی دارند.
کلید واژگان
صرفهجویی ادراکشدهقالبهای ارائۀ تخفیف قیمت
قصد خرید
کیفیت ادراکشده
28. مدیریت تبلیغات، ترفیعات فروش و ارتباطات یکپارچه بازاریابی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-04-211396-02-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانکارشناسارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




