• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین رابطة قابلیت‎های بازاریابی و عملکرد مالی سازمان

    (ندگان)پدیدآور
    دهدشتی شاهرخ, زهرهناطق, محمداحسانی, راضیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.591 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از مسائل عمدة مدیران کسب­وکار، سرمایه­گذاری بر توسعۀ قابلیت­های سازمانی است که بر بهبود رقابت­پذیری و عملکرد کسب­وکار تأثیر عمده‌ای دارند. قابلیت­های بازاریابی یکی از مهم­ترین قابلیت­هایی شناخته شده‎اند که به بازار و مشتریان مرتبط هستند. مدل مفهومی این تحقیق از طریق مطالعات کیفی مبتنی بر تحلیل محتوایی، توسعه داده شده است تا مدل جامعی را برای قابلیت­های بازاریابی در بازار سازمان به مشتری شکل دهد. این مدل با بازنگری جدیدترین مفاهیم در مرور ادبیات تکمیل شده است. دستاورد این مرحله، شناسایی 14 قابلیت بازاریابی بود که این ترکیب برای قابلیت­های بازاریابی، جدید است. در نهایت، مدل توسعه­یافتة جدید در 123 شرکت­ فعال در بازار بورس بررسی شد. داده‎ها بر اساس روش تحلیل عاملی تأییدی بررسی ‌شدند و نرم­افزار PLS برای تحلیل داده­ها و آزمون مدل به‌کار رفت. نتایج نشان می‌دهد رابطة مستقیم و معناداری میان قابلیت­های بازاریابی و عملکرد مالی کسب‌وکار وجود دارد و رابطة میان قابلیت­های بازاریابی و عملکرد کسب‌وکار تحت تأثیر عوامل محیطی قرار می‎گیرد.
    کلید واژگان
    رقابت‌پذیری کسب‎وکار
    عملکرد مالی کسب‌وکار
    قابلیت‌های بازاریابی
    مطالعات کیفی
    03. بازاریابی و مسائل بازار - مدیریت راهبردی و عملیاتی بازاریابی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-04-21
    1396-02-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    دکتری مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.62320
    https://jibm.ut.ac.ir/article_62320.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258219

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب