نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحسان, عبدالرحمنfa_IR
dc.contributor.authorنظری, محسنfa_IR
dc.contributor.authorحسنقلی پور, طهمورثfa_IR
dc.contributor.authorصمدی, منصورfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:16:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:16:37Z
dc.date.available1399-07-09T04:16:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:16:37Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-03-09en_US
dc.date.submitted1393-12-18fa_IR
dc.identifier.citationاحسان, عبدالرحمن, نظری, محسن, حسنقلی پور, طهمورث, صمدی, منصور. (1395). تدوین مدل ترغیب شهروندان تهرانی به خرید کالای ساخت داخل (مطالعۀ موردی: لوازم خانگی). مدیریت بازرگانی, 8(3), 529-548. doi: 10.22059/jibm.2016.60626fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2016.60626
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_60626.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258192
dc.description.abstractهدف اصلی این تحقیق، ارائۀ مدلی برای ترغیب شهروندان تهرانی به خرید کالای ساخت داخل است. این پژوهش به‎کمک روش تحقیق کیفی و نظریۀ برخاسته از داده‎ها و ابزار مصاحبۀ عمیق برای توسعۀ مدل تحقیق به اجرا درآمد. تعداد نمونۀ تحقیق 20 نفر از شهروندان تهرانی بودند. در همین راستا از روش نمونه‎گیری تئوریکی استفاده شد. نتایج تحقیق بیان‎کنندۀ آن است که شرایط علی همانند عوامل فرهنگی، دید منفی به تولیدات داخلی، کیفیت محصولات داخلی بر تمایل به استفاده از محصولات داخلی تأثیرگذار است. همچنین راهبرد لازم برای حرکت جامعه به سمت استفاده از محصولات داخلی، حمایت از محصولات داخلی و فرهنگ‎سازی است که بستر (شامل مواردی همچون تأثیر تبلیغات، اطلاعات شهروندان) و شرایط مداخله‎گر (شامل مواردی همچون فساد اداری، فرهنگ فرار از کار) بر این راهبرد‎ها تأثیرگذارند و پیامدهایی مانند افزایش تاب‎آوری، بهبود رقابت، توسعه و رشد اقتصادی را به‎دنبال دارد.fa_IR
dc.format.extent411
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2016.60626
dc.subject"بازاریابی اجتماعی"fa_IR
dc.subject"فرهنگ مصرف"fa_IR
dc.subject"محصولات داخلی"fa_IR
dc.subject"ملی‎گرایی مصرفی"fa_IR
dc.subject"نظریه برخاسته از داده‎ها"fa_IR
dc.titleتدوین مدل ترغیب شهروندان تهرانی به خرید کالای ساخت داخل (مطالعۀ موردی: لوازم خانگی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد، دانشگاه چمران، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage529
dc.citation.epage548
nlai.contributor.orcid0000-0003-2861-2052


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد