• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثر مسئولیت‎پذیری اجتماعی ادراکی بر شهرت، هویت‌یابی مشتری و قصد خرید برند (مطالعۀ موردی: شرکت گلستان)

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیمی, ابوالقاسمعلوی, سیدمسلمپورموردینی, الهه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    463.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این تحقیق بررسی اثر مسئولیت­پذیری اجتماعی درک‎شده بر شهرت برند، هویت­یابی مشتری از برند و قصد خرید برند است. این پژوهش کاربردی از نظر روش گردآوری ماهیت توصیفی ـ پیمایشی دارد. جامعۀ آماری آن شامل کلیۀ مشتریان شرکت گلستان در شهر شیراز است که از این جامعه به روش نمونه­گیری غیرتصادفی، 384 نفر انتخاب شدند. داده‎های این پژوهش از طریق ابزار پرسشنامه جمع‎آوری شده است. روایی پرسشنامه به روش محتوایی ظاهری/ محتوایی و روایی سازه و پایایی آن از طریق روش آلفای کرونباخ (78 درصد) و روش دو نیم‎کردن (70 درصد) به تأیید رسیده است. یافته­ها نشان می‎دهد مسئولیت‎پذیری اجتماعی درک‎شده بر شهرت برند و هویت­یابی مشتری از برند تأثیر می‎گذارد. از سوی دیگر، ارتباط میان مسئولیت­پذیری اجتماعی درک‎شده و قصد خرید برند تنها از طریق هویت­یابی مشتری از برند امکان­پذیر است. یافتۀ دیگر اینکه مؤلفۀ قیمت در رابطۀ میان هویت­یابی مشتری از برند و قصد خرید برند، نقش تعدیل‎گری دارد.
    کلید واژگان
    مسئولیت‌پذیری اجتماعی ادراکی
    شهرت برند
    هویت‌یابی مشتری از برند
    قصد خرید
    14. اخلاق و مسئولیت اجتماعی در موسسات تجاری

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، شیراز، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2016.60624
    https://jibm.ut.ac.ir/article_60624.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258190

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب