تدوین و تبیین چارچوب استقرار مدیریت دانش مشتری در بانکهای تجاری خصوصی ایران
(ندگان)پدیدآور
دیواندری, علیمحمدیان, محمودشامی زنجانی, مهدیعابدی, احساننوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مدیریت دانش مشتری یکی از مباحثی است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. منافع و مزایای مدیریت دانش مشتری باعث ایجاد جاذبه نسبت به این موضوع شده و به رغم مزایایی که مدیریت دانش مشتری دارد به دلیل بیتوجهی به فاکتورهای استقرار، بسیاری از پروژههای آن با شکست مواجه میشوند. در عین حال بسیاری از سازمانهایی که مبادرت به بهکارگیری مدیریت دانش مشتری نمودهاند، با این مشکل مواجه شدهاند که چگونه میتوان مدیریت دانش مشتری را در سازمان مستقر کرد. از سوی دیگر، تحقیقات این حوزه از مدیریت دانش مشتری، نگاه بخشی به این موضوع داشتهاند. بنابراین استقرار مدیریت دانش مشتری نیازمند چارچوبی است که با اتخاذ نگاهی جامع، نواقص تحقیقات فعلی را نیز برطرف سازد. با توجه به مشکلات موجود سازمانها در زمینه استقرار مدیریت دانش مشتری و نواقص مطالعات موجود، این تحقیق با بهکارگیری روش تحقیق آمیخته، در مرحله کیفی به تدوین چارچوبی به منظور استقرار مدیریت دانش مشتری پرداخته و در مرحله دوم، مرحله کمی، اعتبار چارچوب توسعه داده شده در مرحله اول مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا چارچوب استقرار مدیریت دانش مشتری ارائه شده است. نتایج این تحقیق میتواند آگاهی محققین این حوزه را در خصوص اهداف، چالشها، مکانیزمها و عوامل موثر بر انتخاب آنها و پیامدهای استقرار مدیریت دانش مشتری افزایش دهد.
کلید واژگان
مدیریت دانشاستقرار سیستم اطلاعاتی
مدیریت دانش مشتری
نظریه برخاسته از دادهها
12. مدیریت تکنولوژی و نوآوری های محصولات و خدمات
16. توسعه مفهوم و فرهنگ بازارگرایی و مشتری مداری در سازمان های تولیدی و خدماتی
19. فناوری ها و سیستم های نوین اطلاعات بازاریابی
1. تحلیل محیط رقابت و توسعه و حفظ مزیت رقابتی پایدار
30. مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استاد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.دانشیار، مدیریت بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
استادیار، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه تهران، تهران، ایران
مربی، مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
طراحی الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی سازمانهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران
نیکوکار, غلامحسین؛ سلطانی, محمد رضا؛ نیاوند, عباس (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2013-11-22)این پژوهش با هدف طراحی الگوی مطلوب فرهنگ سازمانی سازمانهای نظامی و انتظامی، درپی پاسخ به این سؤال است که الگوی بومی شناخت و مدیریت فرهنگ سازمانی سازمانهای نظامی و انتظامی کدام است؟ برای دستیابی به الگویی که بتواند پاسخ ...
-
تأثیر مدیریت زنجیره تأمین پایدار بر اثربخشی سازمانی: نقش میانجی مدیریت کیفیت جامع
شیشه بری, علیرضا؛ شجاعی, امیدعلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان, 2022-02-20)هدف از مطالعه حاضر، بررسی نقش میانجی مدیریت کیفیت جامع در تأثیر مدیریت زنجیره تأمین بر اثربخشی سازمانی در کارکنان شرکت سیم و کابل ستاره یزد بود. این پژوهش از سری مطالعات همبستگی بود که با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری ...
-
تحلیل محتوای پژوهشهای فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران
ایمانی, حسین؛ عبدالله زاده, امیرحسین؛ پورعزت, علی اصغر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2018-09-23)هدف: در پژوهش حاضر درصدد تحلیل محتوای مقالات فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران بهمنزله یکی از نشریههای معتبر در رشته مدیریت دولتی در ایران هستیم. روش: پژوهش حاضر مبتنی بر روش تحلیل محتواست و جامعه آماری ...




