تأثیر تبلیغات شفاهی بر تصمیم گردشگران داخلی برای سفر به کشورهای خارجی
(ندگان)پدیدآور
نصرالهی وسطی, لیلاجلیلوند, محمدرضافاتح راد, مهدینوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تبلیغات شفاهی به ابزار تبلیغی قدرتمند و منبع اطلاعاتی مهم و تأثیرگذار بر نگرشها و رفتار خرید مصرفکننده بدل شده است. تبلیغات شفاهی در صنعت گردشگری اهمیت خاصی دارد، چون محصولات ناملموس را نمیتوان قبل از مصرف به راحتی بررسی کرد. تحقیق حاضر میزان استفادة گردشگران از منبع اطلاعاتی تبلیغات شفاهی را بررسی میکند. جامعة آماری پژوهش تمامی گردشگرانیاند که در بازة زمانی انجام پژوهش به خارج از کشور سفر میکردند. پس از انجام مطالعهای مقدماتی در بخش کوچکی از جامعة آماری، حجم نمونه 138 نفر برآورد شد. به منظور جمعآوری دادهها از روش نمونهگیری در دسترس بهره گرفته شد. برای آزمون فرضیهها، از آزمون t تکنمونهای، آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و تحلیل واریانس استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS بود. یافتهها نشان میدهد تبلیغات شفاهی بر تصمیم گردشگران برای سفر به کشورهای خارجی مؤثر است. جنسیت، سن، تحصیلات و تجربة سفر بر استفاده از تبلیغات شفاهی تأثیر معناداری داشت. با اینحال، هدف سفر تأثیر معناداری بر استفاده از تبلیغات شفاهی نداشت.
کلید واژگان
تبلیغات شفاهیتصمیم سفر
رفتار مصرفکننده
گردشگر
25. تحلیل رفتار و روانشناسی مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری خرید
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-12-221392-10-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناسارشد، دانشکدة علوم اجتماعی، دانشگاه تهراندانشجوی دکتری آیندهپژوهی، دانشکدة علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران و پژوهشکدة برنامهریزی و مطالعات اقتصادی
استادیار، دانشگاه صنعتی شریف
شاپا
2008-59072423-5091




