بررسی آثار متقابل ابعاد ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری (مورد مطالعه: هتلهای پنج ستارة کلانشهر مشهد)
(ندگان)پدیدآور
رحیم نیا, فریبرزفاطمی, زهراهرندی, عطا الهنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه، ساخت برندی قدرتمند، هدف بسیاری از سازمانها از جمله سازمانهای خدماتی است. با اینکه ساخت برند در صنعت هتلداری اهمیت زیادی دارد، تحقیقات اندکی با رویکرد تجربی در این زمینه انجام شده است. این مقاله با هدف اندازهگیری تجربی آثار متقابل ابعاد ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری با در نظر گرفتن فرضیة آکر و به منظور شناسایی مهمترین بعد ارزش برند در حوزة هتلداری طراحی شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری دادهها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. دادههای مورد نیاز با پرسشنامه از مشتریان هتلهای پنج ستارة مشهد جمعآوری شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان میدهد کیفیت ادراک شده بعد اصلی در ایجاد ارزش ویژة برند است و تأثیر قابل توجهی بر سایر ابعاد ارزش برند دارد و تعیینکنندهای قوی در ارزش ویژة برند محسوب میشود.
کلید واژگان
ارزش ویژة برندآگاهی از برند
تداعی برند
کیفیت ادراک شده
وفاداری به برند
31. مدیریت نام و نشان (برند) تجاری
36. تحلیل مطالعات و تجربیات موردی در حوزه بازاریابی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-12-221392-10-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدة علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران.دانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
شاپا
2008-59072423-5091




