تحلیل تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکتی بر تصویر نمادین، تصویر عملکردی و وفاداری برند
(ندگان)پدیدآور
رضایی دولتآبادی, حسینجوشیار نجفآبادی, لیلاخزائی پول, جوادوریج کاظمی, رضانوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکتی، بر وفاداری برند از طریق نقش میانجیگری تصویر برند است. این پژوهش با توجه به هدف، کاربردی و از دید روش توصیفی ـ پیمایشی برپایۀ مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعۀ آماری پژوهش مشتریان بانک شهر در شهر اصفهان هستند که 130 نفر بهروش تصادفی، متناسب با حجم انتخاب شدند. نتیجه این پژوهش، نشان میدهد که مسئولیتهای قانونی، اخلاقی و وفاداری مشتریان با پل ارتباطی تصاویر عملکردی و نمادین به هم متصل میشوند. به بیان رساتر و دقیقتر، ارتباط وفاداری با تصویر نمادین ادارکشدۀ مشتریان، مستحکمتر از تصویر عملکردی تشخیص داده شد. از این رو، این بانک میتواند با استحکام کردن این سازههای ذهنی، مشتریان وفادارتری داشته باشد.
کلید واژگان
مسئولیت اجتماعی شرکتیتصویر برند
وفاداری به برند
بانک شهر
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-06-221392-04-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانکارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه اصفهان، ، ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی ـ بازاریابی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی ـ تولید، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




