نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorروشندل اربطانی, طاهرfa_IR
dc.contributor.authorمقیمی, سیدمحمدfa_IR
dc.contributor.authorمیناوند, محمد قلیfa_IR
dc.contributor.authorخواجه ئیان, داتیسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:16:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:16:23Z
dc.date.available1399-07-09T04:16:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:16:23Z
dc.date.issued2012-03-20en_US
dc.date.issued1391-01-01fa_IR
dc.identifier.citationروشندل اربطانی, طاهر, مقیمی, سیدمحمد, میناوند, محمد قلی, خواجه ئیان, داتیس. (1391). چارچوبی برای تجاری سازی نوآوری‌های دیجیتال در شرکت‎های کارآفرین رسانه‌ای ایران (مطالعه‌ای چند موردی). مدیریت بازرگانی, 4(1), 71-88. doi: 10.22059/jibm.2012.28614fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2012.28614
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_28614.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258116
dc.description.abstractظهور فناوری‌های نوین ارتباطی سبب شد صنعت رسانه از چیرگی شرکت‌های بزرگ که توانایی‌های مالی بالا و دسترسی به امکانات گران قیمت را داشتند خارج شود و فعالیت شرکت‌های کوچک و کارآفرین با استفاده از این فناوری‌های جدید و ارزان امکان‌پذیر شود. در کشور ما نیز فعالیت‌های کارآفرینی در عرصه رسانه‌های دیجیتال با استقبال روبه‌رو شد، اما به‌رغم تلاش‌های متعدد، آمار موفقیت کارآفرینان ایرانی چندان چشمگیر نبوده است. پژوهش حاضر با هدف ارائه چارچوبی برای تجاری‌سازی نوآوری‌های این کارآفرینان، با رویکرد پژوهش کیفی و استفاده از مطالعه چند موردی و انجام تحلیل تِم اجرا شد. سوال این پژوهش این بود که چارچوب مورد نظر در بیان مسئله چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. جامعه پژوهش کارآفرینان رسانه‌ای در سطح کشور بوده‌اند که در تعریف بیان شده در پژوهش می‌گنجیدند. نمونه‌گیری نظری منجر به نمونه‌ای از پانزده کارآفرین شد که در پنج طبقه محصول فعالیت می‌کردند. مصاحبه نیز به عنوان ابزار جمع‌آوری داده استفاده شد. کدگذاری‌های باز، محوری و گزینشی به عمل آمد و دسته‌های مفهومی و مقوله‌ها از مصاحبه‌ها استخراج شدند. در نتیجه چارچوبی پنج عاملی شامل عوامل مربوط به منابع، شرکت، محصول و استراتژی به عنوان عوامل تحت کنترل کارآفرین و عوامل مربوط به زیرساخت به عنوان عامل غیرقابل کنترل، همراه با مقوله‌های مربوطه استخراج شد که بنیانی برای مطالعات آتی در زمینه تجاری سازی نوآوری‌های کارآفرینان رسانه‌ای فراهم می‌کند.fa_IR
dc.format.extent599
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2012.28614
dc.subjectبازار رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectتجاری‌سازیfa_IR
dc.subjectرسانه دیجیتالfa_IR
dc.subjectکارآفرینی رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectنوآوری.fa_IR
dc.titleچارچوبی برای تجاری سازی نوآوری‌های دیجیتال در شرکت‎های کارآفرین رسانه‌ای ایران (مطالعه‌ای چند موردی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده خبر صدا و سیما، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage71
dc.citation.epage88


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد