• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی انتخاب استراتژی‌های قیمت‌گذاری بر مبنای منحنی عمر کالا در لوازم خانگی کوچک (مطالعه‌ی موردی گروه محصول چرخ گوشت در شرکت صنعتی پارس خزر)

    (ندگان)پدیدآور
    میرا, ابو القاسمکریمی, ساناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    380.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    انتخاب استراتژی‌های مناسب جزء اصول مهم برای رسیدن به سودآوری در مدل کسب و کار است .یکی از مهم‌ترین این استراتژی‌ها، استفاده از استراتژی‌های قیمت‌گذاری مناسب است. برای‌ قیمت‌گذاری‌ درست‌ و رضایت ‌بخش‌ باید عوامل‌ مؤثر بر قیمت‌گذاری‌ را شناسایی‌ و تنظیم‌ کرد. دوره عمر کالا به عنوان عوامل تاثیر گذار سازمانی یکی از عوامل اصلی در تصمیم‌گیری و استفاده از استراتژی‌های مختلف قیمت‌گذاری است. تعیین زمان حدوث هر مرحله از عمر محصول و ارایه یک الگوی زمان‌بندی شده ثابت امری غیرممکن است. مهم؛ تشخیص به‌موقع سن محصول و اتخاذ راهبردی مؤثر در زمان مناسب است. از آنجاکه قیمت و محصول ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، هدف اصلی این پژوهش آزمون مجدد مدل چرخه حیات کالا به‌منظور استفاده در اخذ استراتژی‌های قیمت‌گذاری مناسب محصولات در مراحل مختلف چرخه حیات آن است. در این پژوهش عنصر قیمت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر در آمیخته بازاریابی انتخاب و تأثیر اخذ استراتژی قیمت‌گذاری بر چرخه حیات کالا در صنعت لوازم خانگی کوچک بررسی شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد، نمودار چرخه حیات کالا می‌تواند به‌عنوان ابزاری در جهت راهنمایی به‌منظور اخذ استراتژی‌های قیمت‌گذاری استفاده شود.
    کلید واژگان
    استراتژی قیمت‌گذاری
    استراتژی قیمت‌گذاری تخفیفی
    استراتژی قیمت‎گذاری دسته‌ای
    استراتژی قیمت‌گذاری نفوذ در بازار
    لوازم خانگی کوچک
    منحنی عمر محصول

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2011-09-23
    1390-07-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران
    کارشناس ارشدمدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://jibm.ut.ac.ir/article_28564.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258103

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • تحلیل تأثیر استراتژی تجاری شرکت و اجزای تشکیل‌دهندۀ آن به‌عنوان عامل ریسک اطلاعات بر بازدۀ مازاد سهام 

      رهروی دستجردی, علیرضا؛ فروغی, داریوش؛ مرادی, زهرا (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2024-12-21)
      در بازار سرمایه انواع مختلفی از ریسک وجود دارد. یکی از این انواع ریسک، ریسک اطلاعات است. سهام‌داران با اطلاع از نوع استراتژی تجاری شرکت‌ها، می‌توانند استنباط مناسبی از اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت، عملکرد، حجم افشای اطلاعات ...

    • آزمون تجربی استراتژی سرمایه‌گذاری معکوس با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها 

      بدری, احمد؛ اسکینی, سبحان (دانشگاه شهید باهنر کرمان, 2012-10-22)
      پژوهش‌های انجام شده در مورد سودمندی استراتژی سرمایه‌گذاری معکوس در بازار سرمایه ایران را از جهت نوع متغیرهای آزمون می‌توان در دو گروه دسته بندی کرد: 1) پژوهش‌های متکی بر بازده تاریخی و 2) پژوهش‌های متکی بر متغیرهای بنیادی. ...

    • تحلیل روش‎های قیمت‎گذاری شرکت ام‎تی‎ان ایرانسل 

      نظری, محسن؛ طباطبائی کلجاهی, سید وحید؛ محمودیان, امید (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2011-02-20)
      قیمت یکی از چهار عنصر آمیخته بازاریابی است. یکی از تصمیم‌گیری‎های مهمی که هر بنگاهی با آن روبه‎رو است، قیمت‌گذاری است، که می‌تواند در رسیدن به اهداف شرکت مؤثر باشد. روش‌های قیمت‌گذاری به‎طور کلی به روش‎های هزینه‌محور و ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب