کانون کنترل و ارتباط دهان به دهان در میان مصرف کنندگان
(ندگان)پدیدآور
شائمی, علیبراری, مجتبینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
ارتباط دهان به دهان در بازاریابی یکی از مهمترین ابزارهای غیر رسمی ارتباطات در میان مصرفکنندگان در مورد کالاها، خدمات و سازمانها است که مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. هدف این پژوهش نیز بررسی ارتباط میان کانون کنترل با ارتباط دهان به دهان در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان است. پژوهش حاضر بهصورت پیمایشی انجام شده و نمونه آماری این پژوهش 243 دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه اصفهان بوده است. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه بوده است. ضریبهای همبستگی پیرسون میان کانون کنترل و ارتباط دهان به دهان نشان می-دهد که کانون کنترل درونی رابطه مثبت و معناراری با ارتباط دهان به دهان، کانون کنترل بیرونی با گرایش به شانس رابطه منفی و معناداری با ارتباط دهان به دهان داشته است. اما کانون کنترل بیرونی با گرایش به افراد قدرتمند رابطه معناداری با ارتباط دهان به دهان نداشته است. همچنین نتایج آزمون t با نمونههای مستقل بیانگر آن است که زنان نسبت به مردان بیشتر در ارتباط دهان به دهان مشارکت می-کنند.
کلید واژگان
ارتباط دهان به دهانرفتار مصرف کننده
کانون کنترل بیرونی
کانون کنترل درونی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2011-08-231390-06-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه اصفهان، ایراندانشجوی دکترای مدیریت بازایابی دانشگاه تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




