بررسی ادراک مدیران بانکی از کارکردهای بانکداری اسلامی (مطالعه موردی: بانک رفاه کارگران)
(ندگان)پدیدآور
للگانی, اسماعیلعبدالهپور, سجادنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بانکدارى اسلامى بر مبناى وکالت و مشارکت در سود و زیان شکل گرفته و بیشتر بر بخشهاى حقیقى اقتصاد و سرمایه گذارى در این بخش ها تأکید دارد. بنابراین، برای توسعه ی این مفهوم در کشورمان، ابتدا لازم است که بدانیم چه درکی از این مفهوم توسط کارشناسان و مدیران بانکی وجود دارد. بدینمنظور، این مقاله میزان آشنایی مدیران و کارشناسان بانک رفاه را از کارکردهای بانکداری اسلامی مورد مطالعه قرار داده است. مطالعه حاضر یک پژوهش کاربردی و توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری آن 158 نفر از کارشناسان و مدیران ارشد و باتجربه بانک رفاه در استان تهران را شامل می شود. نتایج آزمون نشان داد که ادراک اعضای نمونه از تمامی کارکردهای بانکداری اسلامی، به جز بهکارگیری تکنیکهای بازاریابی، در سطح بالایی قرار دارد. همچنین براساس آزمون رتبه بندی فریدمن مشخص شد که از بین کارکردهای بانکداری اسلامی سوال 10 (حداکثر کردن منافع سهامداران و استاندارد زندگی رفاه جامعه) بالاترین و سوال 7 (بکارگیری برنامه های بازاریابی متناسب با خدمات بانکداری اسلامی) کم اهمیتترین رتبه را دارا می باشد.
کلید واژگان
ادراکبانکداری اسلامی
کارکردهای بانکداری اسلامی
بانک رفاه
تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
موسسه عالی آموزش بانکداری ایرانIran Banking Institute
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطباییکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، پردیس فارابی دانشگاه تهران
شاپا
2588-35692588-4433




